سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:
سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در آیین افتتاح نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی با عنوان «کاتبان قرآن کریم» گفت: هنر خطاطی، از نخستین هنرهای اسلامی پس از نزول قرآن کریم است.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۳۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سیدمحمدحسین بلاغی اظهار کرد: حوزه هنری استان در راستای طبع و نشر قرآن کریم قدم‌های مطلوبی برداشته است.
وی با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخش جامعه است، ادامه داد: همه مردم و جامعه به دنبال آسایش در زندگی و همچنین نیازمند آرامش قلبی هستند که باید آرامش را از قرآن کریم سراغ بگیریم چرا که رحمت و آرامش واقعی انسان‌ها، در قرآن کریم است.
بلاغی در ادامه با بیان اینکه هنر خطاطی پس از نزول قرآن کریم به عنوان نخستین هنر اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: هنر خوشنویسی یک هنر آرامش‌زا و فکورمحور است که خوشبختانه حوزه هنری استان، با برپایی چنین نمایشگاهی، به این مبحث ورود پیدا کرده است.
 وی با اشاره به برپایی نمایشگاه کاتبان قرآن کریم اظهار کرد: کارگروه کتابت قرآن کریم از چندماه گذشته در حوزه هنری آذربایجان شرقی درحال برگزاری است که آثار فاخر هنری این کارگروه، در نمایشگاه کاتبان قرآن کریم در گالری ماه و مهر در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بلاغی همچنین از تربیت هنرمندان در حوزه خوشنویسی و کتابت قرآن کریم خبر داد و گفت: حوزه هنری استان در راستای تولید محتوای دینی و مذهبی و همچنین انتقال مفاهیم دینی، اقدامات ارزشمندی انجام داده و در چند ماه گذشته نیز در جهت سوق دادن هنرمندان به سمت کتابت قرآن قدم های محکمی برداشته است.
نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم» با حضور اساتیدی چون استاد «حسن کرمانی»، «افشین نجفی»، «محمدرضا صمدزاده»، «میرحسین زنوزی»، «محمد قیاسی»، «شهرام روحی»، «بهرام حجاری زاده»، «حسین نوروزی»، «زهرا شعار قدیم» و سایر علاقه‌مندان از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری مهر و ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
ارسال نظرات