خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس با اشاره به مهمترین عوامل حیات معنوی و ارتباط تنگانگ آن با روح انسان گفت: حیات معنوی حیاتی است که از آراسته شدن به ایمان و عمل صالح و حسنات اخلاقی به دست می آیند.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۷۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین ارمغان نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس با اشاره به مهمترین عوامل حیات معنوی و ارتباط تنگانگ آن با روح انسان و راهی برای شنیدن صداهای ملکوتی و برای هماهنگی با نظام آفرینش دانست و گفت: حیات معنوی حیاتی است که از آراسته شدن به ایمان و عمل صالح و حسنات اخلاقی به دست می آیند و مقدمه ظهور این حیات گوش دادن به ندای حق و پیام پیامبران و صدای ملکوتی امامان و باور کردن حقایق و به کار گرفتن واقعیات است.

وی عنوان داشت: انسان پس از اینکه قلبش با وحی الهی بیعت کرد و گوشش وقف شنیدن صدای حق شد و آماده انجام فرمان های پروردگار گشت به عرصه حیات معنوی وارد می شود و از آثار آن که تجلی فیوضات حق و رفتار نیک با مردم و توشه برداری برای آخرت است بهره مند می شود .

وی اضافه کرد: حیات معنوی ارتباط تنگاتنگی با روح انسانی دارد. از نظر آموزه های قرآنی، حیات معنوی در گرو ایمان و عمل صالح است.

حیات معنوی را تنها مومنان واقعی درک می کنند که یک حیات حقیقی است

ارمغان با اشاره به برکات و آثار حیات معنوی در زندگی انسان از مهمترین آثار آن به  نورانیت ، برتری و تاثیرپذیری از قرآن اشاره کرد و افزود : نوری که خدا در مومنان قرار داده و در جای دیگری نمی توان یافت و این به سبب همان حیات معنوی است  که در قرآن نیز آمده است و بر اساس آیه 122 سوره انعام برتری که خدا در مومنان دارای حیات طیبه قرار داده در همه ابعاد است و همچنین حیات معنوی موجی تاثیرپذیری شخص از قرآن و وحی می شود و قلبش برای پذیرش حق آماده می شود .

مهمترین عوامل حیات معنوی ایمان و عمل صالح است

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس از مهمترین علل و عواملی که قرآن برای حیات معنوی بیان کرده ایمان و عمل صالح را برشمرد و گفت : قرآن مهمترین و اصلی تری عامل حیات معنوی بشر را ایمان و اسلام واقعی مطرح کرده است و دومین عاملی که قرآن بیان کرده ، عمل صالح است که مصادیق بسیاری دارد و خود ایمان یکی از برترین آنهاست ؛ زیرا ایمان عقد قلبی و مرتبط به اراده انسانی است چرا که بسیاری از مردم نسبت به حقیقت، یقین قطعی دارند ولی ایمان بدان نمی آورند و به انکار آن می پردازند.

ارمغان همچنین از مهمترین عوامل حیات معنوی را حق پذیری ، وحی ، قرآن و دعوت به خدا دانست و بیان داشت: از عواملی که خداوند بیان کرده وحی است و شکی نیست که وحی برای صاحب آن حیات معنوی می آورد و کسانی که از آن بهره مند می شوند هر چند با واسطه باشد آنان نیز در دنیا از حیات معنوی برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: برای پیامبران وحی به عنوان عامل مستقیم حیات معنوی و برای پیروان آنها و افراد عادی مثل ما که دسترسی به وحی ندارند به سبب ایمان با واسطه موجب حیات معنوی خواهد بود همچنین خداوند قرآن را عامل حیات معنوی می داند و نیز در آیه 11 سوره انفال دعوت خداوند و پاسخگویی به آن عامل حیات معنوی برای انسان معرفی شده است.

شهدا نمونه حیات معنوی روحیه، احساس هویّت و هدفداری

حجت الاسلام و المسلمین ارمغان با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای خراسان جنوبی شهدا و زندگی شهدا را نمونه حیات معنوی اعلام کرد و گفت: اکثر شهدا در وصیت نامه هایشان به پشتیبانی از ولایت فقیه اشاره کرده اند و ما را بدان توصیه کرده اند و شاخصه دوم شهدا اطاعت و احترام به شهدا بوده است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری شهدا را مایه رونق حیات معنوی در کشور دانستند و گفتند حیات معنوی یعنی روحیه یعنی احساس هویّت یعنی هدفداری یعنی به سمت آرمان ها حرکت کردن و عدم توقّف ، این کار شهدا است و این را هم قرآن به ما یاد می دهد.

ارمغان افزود: مقام معظم رهبری گفتند شهدا تا هستند با تن خودشان دفاع می کنند و وقتی  می روند با جان خودشان وَیَستبشِرون بِالَّذینَ لم یَلحَقوا بِهِم مِن خلفِهِم ا لَّا خوفٌ عَلیهِم وَ لاهُم یَحزنون بینید این استبشار مال بعد از رفتن است. تا هستند جانشان و تنشان و حرکت مادّی شان در خدمت اسلام و در خدمت جامعه اسلامی است و وقتی می روند معنویّتشان .

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: صدای شهدا تازه بعد از رفتن بلند می شود. نطق شهدا بعد از شهید شدن باز می شود، با مردم حرف می زنند - بِالَّذینَ لم یَلحَقوا بِهِم - با ما می گویند؛ (باید) ما گوشمان سنگین نباشد تا بشنویم این صدا را.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها