رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۹ میلیون تن فولاد، شمش روی، آلومینیوم، گچ، سیمان، کلینکر، آسفالت و بتن آماده در استان تولید شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۷۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، خلیل قاسمی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: تولید محصولات صنعتی و معدنی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش دارد.
وی گفت: ۴ میلیون تن از محصولات صنعتی شاخص استان به کشور‌های حوزه خلیج فارس، جنوب شرق آسیا، شمال آفریقا و اروپا صادر شده است.
قاسمی افزود: ارزآوری محصولات صادر شده هزار و ۲۳۰ میلیون دلار است.
وی گفت: تولید درکارخانه آلومینیوم المهدی به علت تامین نشدن مواد اولیه و تغییرات مدیرتی ۵ درصد و در کارخانه روی ۲۷ درصد کاهش داشته است.
قاسمی افزود: مدیر کارخانه آلومینیوم المهدی نیز مکلف به تامین مواد اولیه و تدوین برنامه پیش روی تا پایان سال، جبران کسری تولید چند ماهه و حفظ چرخه تولید کارخانه شد.
قاسمی گفت: برای ذخیره حداقل یک هفته تامین مواد اولیه مصوب شد با همانگی سازمان‌های خصوصی سازی و توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران روزانه ۳۰۰ تن پودر آلومینیا از کارخانه آلومینای جاجرم به کارخانه آلومینیوم المهدی بارگیری شود.
وی گفت: فروش شمش آلومینیوم برای هزینه‌های جاری و نحوه تامین سرمایه در گردش کارخانه‌های آلومینیوم و روی نیز از موضوعات دیگر نشست بود.
استاندار هرمزگان: حفظ اشتغال و تولید واحد‌های صنعتی اولویت است.
فریدون همتی افزود: اینکه مالک کارخانه کیست در اولویت نیست؛ اولویت حفظ تولید و اشتغال کارخانه آلومینیوم المهدی است.
وی گفت: درشرایطی که دشمن درصدد ضربه به تولید و اشتغال داخل است همه مدیران باید مشکلات واحد‌های تولیدی را برطرف کنند.
استاندار هرمزگان گفت: رصد مواد اولیه و نقدینگی کارخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ استان در دستور کار است.
بابک ضرغامی مدیرکل دفترنظارت و پیگیری مطالبات سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان با نظر کارگروه استانی رفع موانع تولید استان در خصوص فروش شمش برای تامین نقدینگی و تامین هزینه‌های جاری تا واگذاری به سرمایه گذار جدید موافق است.
ارسال نظرات