نبویان در شهرکرد گفت: خروجی برجام نابودی اقتصاد ایران را در پی داشت و خروجی FATF نیز نابودی امنیت کشور را پی دارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۴۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید محمود نبویان ظهر دیروز در نشست با ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی شهرکرد، با اشاره به اینکه دی‌ماه، ماه فتنه و بصیرت است، گفت: در هزار و 400 سال پیش هم فتنه یزید بر سر راه امام حسین(ع) قرار گرفت، باید بررسی کنیم که آیا امام(ع) با دشمنان وارد مذاکره شد یا مقابله کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزه‌های مقابله با کفر توسط سیدالشهدا باید یادآوری شود، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری ممکن است سال دیگر فتنه‌ای در انتظار جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه در مقابل آمریکا و غرب باید دو روش تعامل یا تقابل را انتخاب کرد، گفت: در سال‌های اخیر دولت با برافراشته کردن پرچم سازش و تعامل دو توافقنامه را با آمریکا امضا کرد.

نبویان با بیان اینکه اولین توافقنامه هسته‌ای در برجام صورت گرفت، افزود: برجام شامل یک متن و 5 ضمیمه است که در 23 تیرماه سال 94 تأیید شد، در متن برجام ابتدا طرفین خارجی به تعهدات خود عمل می‌کنند، اما این روند اجرایی مشروط بر دو شرط است.

در برجام ضمانتی برای انجام تعهدات کشورهای خارجی وجود نداشت

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی با اشاره به اینکه این دو شرط شامل انجام کلیه تعهدات از طرف ایران و تأیید و ضمانت این اقدامات توسط  آژانس بین‌الملل است، اضافه کرد: وزیر امور خارجه و معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در جواب ضمانت کشورهای خارجی در قبال انجام تعهدات گفتند هیچ!

وی با بیان اینکه در تعهدات برجام عملیات غنی‌سازی در نطنز بسیار کاهش یافت و در فردو به طور کامل تعطیل شد، ادامه داد:  به دستور آمریکا آموزش دانش هسته‌ای حتی در سایت فردو متوقف شد.

نبویان با اشاره به اینکه بتن‌ریزی رآکتور اراک به منظور تأمین امنیت اسرائیل به دستور آمریکا انجام شد، گفت: این بتن‌ریزی با دو شرط غیرقابل استفاده شدن تجهیزات حتی برای آینده و تأیید این مورد توسط بازرسان آژانس بین‌الملل صورت گرفت.

ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید سوخت هسته‌ای امنیت کشور را تأمین می‌کرد، افزود: در متن برجام آمریکا اعلام کرده است ملت ایران حق نگهداری سوخت تولید شده توسط رآکتورهای هسته‌ای در زمان حال و آینده را ندارد و تولیدات باید به بیرون از کشور فرستاده شود؛ زمان مشخصی برای واژه آینده وجود ندارد.

تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند

وی با بیان اینکه در بند 74 تا 78 برجام دولت ایران دسترسی به تمام امکانات نظامی را بدون قید و شرط به طرف مقابل واگذار کرده است، اضافه کرد: این تعهد درحالی است که اعضای تیم مذاکره کننده ادعا داشتند واژه نظامی در هیچ کجای متن برجام نوشته نشده است؛ مشخص است که تیم مذاکره کننده یکبار متن برجام را با دقت نخواندند، وزارت امور خارجه نیز در مجلس گفت واژه تعدیل در متن برجام نیامده است.

نبویان با اشاره به اینکه با وجود انجام تعهدات توسط ایران در برجام، 75 درصد از تحریم‌ها مربوط به موارد هسته‌ای باید برداشته می‌شد، ادامه داد: از این 25 درصد میزان نیز 12.5 درصد به دستور آمریکا برجای خودش باقی ماند.

برجام خسارت محض است

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی با بیان اینکه آمریکا متعهد شده است تحریم صادرات نفت و روابط بانکی را در صورت تأیید آژانس بین‌المللی رفع خواهد کرد، گفت: تأییدیه آژانس بین‌الملل در 27 فروردین‌ماه سال 94 اعلام شد، باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برجام خسارت محض است.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته با وجود انجام تعهدات توسط ایران، تحریم‌ها چندین برابر شد، افزود: شرط جدید دشمن تحویل حاج قاسم سلیمانی است که در حال حاضر نیز دولت این تعهد را داده و مجلس امضا کرده است و با توجه به تجربیات گذشته اعتباری نیست که ایشان را تحویل ندهند.

تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نیست

نبویان با بیان اینکه دولت در سال 95 تعهد به انجام 41 بند کنوانسیون  FATF داد، اضافه کرد:  در مفاد این تعهد نامه آمده است اگر تمام تعهدات توسط ایران انجام شد در آینده گام‌های بعدی توسط طرف خارجی مشخص می‌شود یعنی هیچ شرطی وجود ندارد، وزیر امور خارجه هم اعلام کرد تضمینی برای برداشته شدن تحریم‌های بانکی در CFT نمی‌دهم.

 نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در FATF کشور تعهد داده است تمام تراکنش‌های مالی و بین‌المللی در اختیار اعضای این کنوانسیون باشد، اضافه کرد: ناظران این تعهدات دو کشور اسرائیل و عربستان هستند.

AFTF نابودی امنیت کشور را پی دارد

وی با بیان اینکه در  کنوانسیون  FATF، ایران مدافع تروریسم معرفی شده است و افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تروریسم هستند، ادامه داد: خروجی برجام نابودی اقتصاد ایران را در پی داشت و خروجی FATF نیز نابودی امنیت کشور را پی دارد.

نبویان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حذف قدرت موشکی، هسته‌ای و منطقه‌ای ایران است، گفت: گلایه ترامپ به اوباما و خارج شدن از برجام به دلیل این است که در برجام تنها قدرت هسته‌ای ایران گرفته شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و آموزشی امام خمینی افزود: آمریکا با برجای گذاشتن اروپا در برجام به دنبال گرفتن سایر قدرت‌های ایران است.

وی با بیان اینکه سازش با دشمن هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است، اضافه کرد: برای رفع فتنه‌ها در آینده باید مردم آگاه و تبیین خسارات سازش با دشمن باید در مجالس عمومی انجام شود.

ارسال نظرات