خبرهای داغ:
مدیرکل ارشاد فارس با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی توسط انجمن زرتشتیان شیراز از ١٤ سال پیش تاکنون، گفت: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انجمن زرتشتیان و سایر ادیان باید جشن‌های خود را به صورت فراگیر برگزار و دستاورد‌های چهار دهه همدلی موحدانه را به دنیا نشان دهند.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۴۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست هم‌اندیشی و ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که با حضور اعضای انجمن و موبد زرتشتیان شیراز برگزار شد، به برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی توسط انجمن زرتشتیان شیراز از ١٤ سال پیش تاکنون، گفت: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انجمن زرتشتیان و سایر ادیان باید جشن‌های خود را به صورت فراگیر برگزار و دستاوردهای چهار دهه همدلی موحدانه را به دنیا نشان دهند.

سهرابی بیان كرد: می‌توان با هم‌افزایی بین انجمن‌های ادیان، موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های فرهنگی و هنری به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد: پیروان ادیان و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی و صحنه‌های مختلفی همچون دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدایی، همگام با آحاد مردم ایران در راستای حفظ حریم معنویت و وحدانیت نشان دادند.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار كرد: جمهوری اسلامی در طول چهار دهه از حیات خویش، همچون چتری برای پیروان همه ادیان و مذاهب بوده است.

در این نشست صمیمی افلاطون سهرابی ضمن ارائه آمار و گزارش فعالیت‌های انجمن مزبور پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه ‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و ورزشی به برخی از دغدغه‌های جامعه زرتشتیان اشاره کرد و گفت: جامعه زرتشتیان شیراز مفتخر است که در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی همچون انتشار نشریات اختصاصی، برگزاری مراسم دینی و مسابقات ورزشی در سال جاری موفق به کسب مقام برتر در المپیاد دینی زرتشتیان کشور شدند.

همچنین در این دیدار، خدادادی عضو انجمن زرتشتیان شیراز ضمن اشاره به همراهی و همگامی هموطنان مسلمان در زمینه‌های فرهنگی و اعتقادی زرتشتیان، به رویکرد رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی در خصوص انتصاب برخی فعالیت‌ها و اندیشه‌های معارض با آموزه‌های زرتشت به نام جامعه زرتشتیان ایران، گفت: این نوع دیدگاه از نظر جایگاه مذهبی و فقهی زرتشت مردود و معتبر نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها