خانواده‌ها و آموزش و پرورش همگام باشند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: برای دستیابی به موفقیت باید خانواده‌ها و آموزش و پرورش در یک مسیر گام بردارند.
کد خبر: ۹۱۰۰۴۲۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نور علی عباس‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: اگر خانواده‌ها همراهی نکنند آموزش و پرورش راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه هر تغییری در جامعه نیازمند تغییر رفتار افراد است، ادامه داد: وقتی به فرهنگ مترقی و به‌روز توجه نشود به توسعه دست نخواهیم یافت.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به آموزش و پرورش بیشتر توجه شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه آسیب‌ها شکل نگیرد، باید در مدارس به این مسائل پرداخته شود و با تغییر رفتار‌ها از آسیب‌ها پیشگیری شود.

عباس‌پور گفت: فعالیت‌های متعددی در حوزه انجمن اولیا و مربیان در دست اجراست، اما با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم که برطرف شدن این محدودیت‌ها نیازمند مشارکت است.

مدارس تخریبی شناسایی شوند

استاندار بوشهر هم در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های تخریبی پذیرفتنی نیست.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر شناسایی مدارس تخریبی افزود: آموزش و پرورش حق ندارد اجازه دهد دانش‌آموزی در مدرسه تخریبی تحصیل کند و مدارسی که قابلیت لازم برای حضور دانش‌آموزان را ندارد باید شناسایی و برای نوسازی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

خانواده‌ها و آموزش و پرورش همگام باشند

وی همچنین با اشاره به افزایش ۱۷۰ درصدی پرداختی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش استان، بیان کرد: باید کارگروهی برای بررسی وضعیت پرداختی شهرداری‌ها تشکیل شود.

استاندار بوشهر همکاری همه دستگاه‌ها برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان را خواستار شد و گفت: در صورتی که از آموزش و پرورش حمایت، و پیوند بین مدرسه و خانه ایجاد شود شاهد دستیابی به موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

شهرداری‌ها سهم آموزش و پرورش را بدهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به عملکرد شهرداری‌های استان بوشهر در حمایت از برنامه‌های آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا کنون پرداختی شهرداری‌های استان جمع ۸۴۰ میلیون تومان بوده است و شهرداری‌های عالی‌شهر، چغادک، آباد، انارستان، بوشکان، کلمه، آبدان، نخل تقی و سیراف مبلغی واریز نکرده‌اند.

خانواده‌ها و آموزش و پرورش همگام باشند

ناصر کرمی همچنین به اجرای طرح توانمندسازی آموزگاران در استان اشاره کرد و از تشکیل کارگروهی با همکاری دانشگاه خلیج فارس با هدف بررسی محتوای آموزشی و پرورشی خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون دو هزار و ۲۵۷ دستگاه کولر در مدارس شهری و ۸۲۴ کولر در مدارس روستایی توزیع شده است، بیان کرد: هشت هزار کلاس درس در استان داریم و برخی از کولر‌ها هرساله فرسوده می‌شوند و نیازمند جایگزینی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات