مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:
سرهنگ شاکرمی بیان کرد: استان ایلام مهمترین مبحث برای تحقق بومی سازی برنامه های فرهنگی ایجاد اتاق فکر است که این ظرفیت و توانایی در ایلام وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۱۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام شامگاه یکشنبه در دیدار صمیمی با فعالان فرهنگی بسیج در مسجد والی شهر ایلام گفت: فرهنگ یکی از مهمترین موضوعات برای هر جامعه به شمار می رود که به کرات در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اشاره های فراوانی شده است.

وی اظهار کرد: آنچه باعث شده در حوزه فرهنگ آنگونه که باید به سیاست های مدنظر دست پیدا نکنیم این است که به فهم درستی از فرمایشات مقام معظم رهبری نرسیده ایم و جبهه انقلاب قوی شکل نگرفته است.

شاکرمی با تأکید بر تقویت جبهه فرهنگی در ایلام افزود: بایستی با برنامه ریزی و با مدل های به روز و تعریف سازو کارهای جدید و دعوت از فعالان فرهنگی، جبهه انقلاب فرهنگی را به وسعت جغرافیایی استان در حوزه های مختلف آموزشی، فکری و روانی را تقویت کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام به نقش جوانان در جبهه فرهنگی انقلاب اشاره و گفت: از آنجا که نقش جوانان در تحول حوزه فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است لذا باید از این طرفیت مهم در اجرای برنامه ها غافل نشد.

وی بیان کرد: در اجرای تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی انقلاب حتی می توان از ظرفیت حوزه و طلاب نیز استفاده کرد.

شاکرمی تصریح کرد: کارکردها در دهه 90 و چهل سالگی انقلاب و نیز دهه چهارم انقلاب تحت شعاع قرار گرفته و نقش نخبگان و خواص مغفول مانده است که باید احیا شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: همچنین بایستی از ظرفیت پایگاه ها و مساجد در حوزه های مختلف روستایی و شهری نیز بهره های کافی و وافی را در جهت تقویت جبهه فرهنگی انقلاب برد.

وی بیان کرد: آنچه که باید در اجرای برنامه های فرهنگی بعنوان یک اصل مهم هدف قرار داد این است که به دنبال ایده پردازی بود تا از حالت سنتی خارج شود.

شاکرمی، یکی از اولویت های مهم در تدوین برنامه های فرهنگی را بومی سازی عنوان کرد و گفت باید تلاش کنیم این مهم در اجرای برنامه های سال 98 پیاده شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام مهمترین مبحث برای تحقق بومی سازی برنامه های فرهنگی ایجاد اتاق فکر است که این ظرفیت و توانایی در ایلام وجود دارد.

وی ابراز کرد: کار فرهنگی همچون عملیات کربلای 5 است که مستندی از عاشورا است، لذا در این مسیر باید از موقفگاه های سخت با این مدل برنامه ریزی و سازوکار بومی و جدید عبور کنیم.

شاکرمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمال الدینی از فعالان فرهنگی خواست تا با الگو قرار دادن این شهید در مسیر فرهنگی گام بردارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار