امام جمعه یزد:

جایگاه مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی باید احیا شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، خواستار احیای جایگاه مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۹۹
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد با تاکید بر تقویت نقش مساجد اظهار داشت: مساجد در گذشته پایگاه‌های انقلاب اسلامی بودند و اغلب مبارزات در محله‌ها در مساجد شکل گرفت.
وی از مساجد به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: نقش مسجد هم در دوران صدر اسلام و هم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود و امروز نیز باید برای استمرار انقلاب اسلامی، به اهمیت مساجد توجه کنیم.
امام جمعه یزد با بیان اینکه اکنون نقش و حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌هایی در مساجد اجرا شود که برای جوانان جذابیت داشته باشد و آن‌ها را به این اماکن مقدس جذب کند.
وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات نیز در مساجد نقش اساسی ایفا می‌کنند، عنوان کرد: ائمه جماعات در دوران پیروزی انقلاب نقش محوری در هدایت نهضت انقلاب داشتند و جوانان را در مسیر مبارزات خود، هدایت می‌کردند.

ناصری با تاکید بر اینکه امروز نیز نقش ائمه جماعات در مساجد برای جذب جوانان اثرگذار و تعیین کننده است، افزود: ائمه جماعات تلاش کنند ارتباط خود را با جوانان تقویت کرده و از فرصت‌هایی نظیر ایام دهه فجر برای تحقق این امر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با نام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عجین شده است، بیان کرد: امسال نیز ایام دهه فجر با ایام فاطمیه متقارن شده است.
امام جمعه یزد با بیان اینکه عده‌ای در صدد ایجاد شبهه در مبانی انقلاب هستند، تصریح کرد: نباید چنین شبهه‌ای در جامعه به وجود آید که بین پیروزی انقلاب و خط و سیره ائمه اطهار (ع) فاصله‌ای ایجاد شده است.
وی همچنین بر معرفی امام خمینی (ره) به نسل جوان در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و اظهار داشت: خوب است که سفارش‌های امام به قشر‌های مختلف، در قالب جملات کوتاه و تاثیرگذار با استفاه از قالب‌های هنری به جوانان ارائه شود و باید از ظرفیت مساجد در این راستا به خوبی بهره گرفت.
انتهای پیام/
ارسال نظرات