زیتب کبری(س) از سخاوتمندان به نام و شخصیت وزینی برای اسلام است

به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)امام جمعه شهرکلار آبادحجت الا سلام خطیبی درجمع پایوران و سربازان بیان کرد: این بانوی بزرگوار در شهر «مدینه» تولد یافت، مدت زندگی ایشان با مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها حدود پنج یا شش سال بوده است، شوهرِ «زینب» «عبدالله بن جعفر» پسر عموی بزرگوارش می باشد،«او یکی از شخصیتهای مشهور اسلام و از سخاوتمندان به نام و معروف می باشد».
کد خبر: ۹۱۰۰۲۵۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)امام جمعه شهرکلار آبادحجت الا سلام خطیبی درجمع پایوران و سربازان بیان کرد: این بانوی بزرگوار در شهر «مدینه» تولد یافت، مدت زندگی ایشان با مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها حدود پنج یا شش سال بوده است، شوهرِ «زینب» «عبدالله بن جعفر» پسر عموی بزرگوارش می باشد،«او یکی از شخصیتهای مشهور اسلام و از سخاوتمندان به نام و معروف می باشد».

حضرت زینب سلام الله علیها دارای القاب و کنیه های زیادی است. «یکی از القاب آن حضرت که در روایات آمده، «عقیله» یا «عقیله بنی هاشم» است که به معنای زن ارجمند و گرامی درمیان قوم خود، می باشد»
حضرت زینب سلام الله علیها تا زمانی که امیر المؤمنین در مدینه بود با شوهرش عبدالله بن جعفر در مدینه زندگی کردند و زمانی که امیر المؤمنین پایتخت حکومت اسلامی را به کوفه منتقل کردند به کوفه نقل مکان کردند. «حضرت زینب در کوفه به ارشاد و تعلیم زنان کوفه اشتغال داشت».حضرت علی علیه السلام در سال ۴۰ هجری در کوفه به شهادت رسید. بنابراین سن حضرت زینب سلام الله علیها در این زمان تقریبا ۳۵ سال بود. حدود ۱۰ سال هم بعد از شهادت پدر بزرگوارش با برادرش امام حسن علیه السلام زیست نمود. «امام حسن علیه السلام » در سال ۵۰ هجری به شهادت رسید.

بعد از شهادت امام حسن علیه السلام ۱۰ سال نیز با برادر دیگرش یعنی امام حسین علیه السلام زندگی کرد. حضور ده ساله زینب سلام الله علیها در صحنه زندگی برادرش حسین علیه السلام پر حادثه ترین و رنج آورترین دوران زندگی ایشان است. حضرت زینب در طول زندگی با مصائب زیادی روبرو شد. اما حضور ایشان در کربلا و دیدن آن صحنه های دلخراش و از دست دادن برادران و فرزندان و فرزندان برادر از همه مصیبات دردآورتر و ناگوارتر بود. چرا که در یک روز همه ی عزیزانش خصوصاً برادرش امام حسین علیه السلام را از دست

ارسال نظرات
پر بیننده ها