مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) در حسینیه آیت ا... مروج سپاه ناحیه اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۴۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) در سپاه ناحیه اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل; در این مراسم که با حضور جمعی از پایوران و سربازان این نهاد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه نباید فداکاری حضرت زینب (س)، بزرگ پرستار عالم بشریت فراموش شود، گفت: باید در آئینه فضائل والای حضرت زینب (س) محبت و عشق پرستاران به بیماران را بازگو کرد.

وی با تاکید براینکه، محبت لازمه زندگی بشری است، گفت: حضرت زینب کبری (س) اسوه صبر و استقامت و پرستاری است و به راستی که با حرکت های ولایت مدارانه اش در واقعه کربلا درسی بزرگ برای عالم بشریت داده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه حضرت زینب کبری (س) بخاطر رفتار و باورهای عمیق دینی خود با اقداماتی که در واقعه کربلا انجام داد نهضت حسینی را رقم زد که در تاریخ اسلام ثبت گردیده است افزود: پرستاران باید به فلسفه نامگذاری این روز عزیز بنگرند تا بتوانند رفتار و منش خود را مطابق با رفتار و منش حضرت زینب کبری (س) مطابقت دهند .

حجت الاسلام والمسلیمن نوری در پایان مهم ترین حرکت محوری حضرت زینب کبری (س) را تسلیم بودن در برابر رضای خداوند بیان کرد و گفت: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در تاریخ به‌عنوان پیام‌آوران عاشورا مطرح هستند و در ماندگاری واقعه کربلا در تاریخ اسلام تأثیر بسزایی داشتند.

پخش کلیپ و مولودی خوانی در وصف حضرت زینب کبری (س) از دیگر بخش های اجرا شده در این مراسم بود.

ارسال نظرات