به تهیه کنندگی حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان:
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: سه انیمشین ۱۰۰ ثانیه‌ای با عناوین «داستان کوتاه»، «رویای نان» و «رد پا» به نویسندگی و کارگردانی رضا محمدی و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان تولید و آماده نمایش شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۳۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  امین مرادی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با توجه به ویژگی‌های بسیار ارزنده‌ای که این گونه فیلم‌ها دارد در چند سال اخیر در کشور بسیار رو به گسترش بوده است و در این استقبال نقش حوزه هنری به عنوان یکی از حامیان اصلی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با برگزاری منظم ۱۱ دوره جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و امسال دوره دوازدهم آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: پیام فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای بسیار اثرگذار‌تر از فیلم‌های بلند است، زیرا با توجه به ضرورت خلاقیت در استفاده درست و به موقع از ثانیه‌ها در انتقال مفهوم و پیام فیلم، قدرت خلاقیت و ایده پردازی هنرمندان را بسیار بالا برده و به همین دلیل است که متخصصان و صاحب نظران عرصه فیلم و فیلم سازی معتقدند هنرمندان فیلمسازی که در بخش تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای اقدام به ساخت اثر می‌کنند افرادی به واقع ایده پرداز، خلاق و توانمند هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از دیگر ویزگی‌های فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را در بخش بودجه‌ای آن دانست که در مقایسه با دیگر بخش‌های سینمایی هزینه کمتری صرف تولید آن می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اعلام فراخوان دوازدهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای گفت: حوزه هنری کردستان در چند سال اخیر با حمایت از هنرمندان فیلمساز توانسته است موفقیت‌های بسیار خوبی را دردوره‌های اخیر این جشنواره کسب کند و در دوره یازدهم سه عنوان برتر جشنواره ۱۰۰ را از آن خود کرد که موفقیت بسیار خوبی برای هنرمندان کردستان محسوب می‌شود.

مرادی با دعوت از تمامی فیلمسازان استان جهت حضور در این جشنواره عنوان کرد: حوزه هنری استان کردستان براساس رسالت محوری خود از ایده‌ها و طرح‌های ویژه هنرمندان فیلمساز به صورت کامل حمایت می‌کند.

وی جشنواره فیلم ۱۰۰ را یک پتانسیل بسیار قوی برای سینمای ایران دانست وگفت:حمایت و کمک به این جشنواره ایده پرور و خلاقانه مملو از پیام‌های ارزشمند در بخش‌های مختلف می‌تواند نوید بخش آینده‌ای سرشار از طراوت و شادابی برای سینمای ایران باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به فضای مجازی و ضرورت تأمین خوراک فکری جهت اشاعه در آن گفت: متولیان امر می‌توانند با حمایت از تولید کنندگان و تهیه کنندگان این گونه فیلم‌ها مسائل و مشکلات پیش روی جامعه را در بخش‌های مختلف از طریق تولید آثار خلاقانه فیلمسازان متعهد در قالب فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای (انیمیشن، داستانی و مستند) به جامعه هدف منتقل کنند که بازخورد مثبت آن در بازه‌های مشخص سبب حل بسیاری از مشکلات موجود خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال نیز به منظور حضور گسترده هنرمندان فیلمساز برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و انتظار داریم تا پایان مهلت زمانی ثبت نام در این جشنواره که پایان دی ماه می‌باشد حداقل ۱۲ عنوان فیلم را در بخش‌های مختلف داستانی، پویانمایی و مستند با رویکرد‌های عنوان شده در جشنواره که اخلاق و سبک زندگی و بخش ویژه حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت) می‌باشد ثبت کنیم.

وی افزود: هم اکنون از این تعداد ۳ فیلم انیمیش صد ثانیه‌ای با عناوین «داستان کوتاه»، «رویای نان» و «رد پا» به نویسندگی و کارگردانی هنرمند توانمد سینمای کردستان «رضا محمدی» به تهیه کنندگی مشترک حوزه هنری استان کردستان و رضا محمدی آماده و در این جشنواره به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات