آیت الله دری نجف آبادی در نشست صمیمی با نخبگان فرهنگی و رسانه ای استان:

کار فرهنگی و رسانه ای متحد در استان واجب است/ بارها به دولت تذکر دادیم که همه تمرکز ها در برجام نباشد ولی عمل نشد

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست صمیمی با نخبگان فرهنگی و رسانه ای استان بر نقش آفرینی نخبگان و رسانه ها در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی تأکید داشتند و در ادامه یک فضایی از وضعیت فعلی کشور و منطقه برای این جمع انقلابی ترسیم کردند.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۳۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حضرت آیت الله دری نجف آبادی در دیدار صمیمی با نخبگان فرهنگی و رسانه ای عرصه انقلاب اسلامی گفت: ما باید برای خداوند قیام کنیم همانطور که حضرت امام (ره) برای خدا قیام کرد،خداوند متعال بارها در قرآن تأکید کرده اند که قیام لله را انجام دهید،مصداق قیام لله ابراهیم خلیل،موسی کلیم و... است،در زمان ما هم امام از سال 41 قیام لله را شروع کردند که تا امروز هم ادامه داشته و روز به روز هم برگ زرینی به برگ های آن افزوده می شود و دلیل آن این است که رهبری آن از روز اول قیام لله را در دستور داشتند و برای خدا قیام کرد.

وی افزود: ما با کسانی که دنبال منافع شخصی و حزبی باشند و نسبت به انقلاب کینه داشته باشند درگیری و جنگ نداریم ولی آنها فقط دنبال هوس های خود،رسیدن به جاه و قدرت هستند و از قافله عقب مانده اند،این قافله همان قوامین بالقسط است و قیام کنندگان به قسط و عدالت استوار هستند،بزرگان زیادی از امام تا رهبری و مراجع عظام و بزرگان دیگر در این قیام نقش داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: حساب فریب خوردگان جداست،ما هدفمان،غرضمان،ایمان و اراده مان و انگیزه مان فقط و فقط به اعتلای اسلام،ایران،ملت بزرگ ایران،اعتلای آرمان های امام و شهدا که تحقق این آرمان ها و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی و هم ایجاد فرهنگ و تمدن اسلامی است،عدالت اجتماعی یک کار بسیار کلیدی و مهم است که خیلی بهتر می توانیم در این مورد عمل کنیم و فرهنگ و تمدن اسلامی هم فرمایش مرتب مقام معظم رهبری است که نیازمند بستر سازی برای تمدن اسلامی هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رسانه های دلسوز و دغدغه مند به انقلاب اسلامی باید پرچم داری کنند و علمدار انقلاب باشند،برای حفظ آرمان های انقلاب کار فرهنگی و رسانه ای یک امر واجب است که باید چشممان به رهبری معظم باشند و هرجا ایشان شمشیر می زنند ما هم شمشیرمان در آنجا قرار گیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به آیه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقِيرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلَا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا گفت: آرمان های بزرگ ما محدود به جمهوری اسلامی نیست،آرمان های منطقه ای و بین المللی نیازمند بشریت است،قدس شریف باید حفظ شود،منحرفین خبیث مزدور آمریکا باید دست از سر ملت های منطقه بردارند،باید اتحادیه بین المللی اسلام تشکیل شود و باید به سمت وحدت دنیای اسلام پیش رویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا گفت: باید روی پای خودمان بایستیم و چشم امیدمان به آمریکا و اروپا نباشد،به هیچ عنوان ما مجاز نیستیم راه برا برای نفوذ بیگانگان در کشور باز کنیم،موضوع اعتماد به آمریکا نباید تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در برجام زمانی که به آمریکائیها و اروپایی ها اعتماد کردیم آنها گستاخ تر شدند و برجام های 2و 3 و... از ایران انتظار داشتند،اروپایی ها به جای اینکه از ملت بزرگ ایران دفاع کنند ما را متهم می کنند و کشورهایی چون دانمارک و هلند منافقین کوردل را پناه می دهند، ملت این همه ترور شدند و هزاران شهید در راه انقلاب اسلامی فدا شدند و این ها اجازه نخواهند داد عزت ملت ایران توسط سگ های ولگرد اروپایی و آمریکایی خدشه دار شود.

وی افزود: ملت ایران بیدار است و هوشیار خواهد بود،خدا را سپاس گذاریم که چنین جوانان غیرتمند،شجاع و با انگیزه ای که عزم و اراده قوی دارند مثل حججی ها و سردار سلیمانی ها به ملت ایران عطا کرده است که شهادت را می پذیرد و زیر بار ذلت نخواهند رفت.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یک حیات جدیدی در کالبد ملت ایران و ملت های منطقه دمیده است،همین جلیغه زردهای فرانسوی در اعتراضات خود می گویند ما حرکتمان بر اساس آرمان خواهی ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: فرهنگ مبارزه با استکبار توسط انقلاب اسلامی در دنیا صادر شده است،انقلاب اسلامی مقابل جریان عظیم سلطه گر استکباری ایستاد و راه را برای دنیای اسلام باز کرد،ما هرچه پیشانی خود را بر خاک بسپاریم و خدا را شاکر باشیم که چنین رهبری فرزانه،مقتدر،حکیم،آگاه و زمان شناس به ما عطا کرده اند کم است.

امام جمعه اراک تأکید کرد: انقلاب اسلامی یک تحول عظیم به وجود آورده است و ما باید با تمام وجود و توان خود آنها آرمان های آن را دنبال کنیم،افق های مختلف را ترسیم کنیم و حتی با تولید یک اثر هنری می توانیم دنیا را تحت تأثیر قرار دهیم همانطور که اربعین دنیار را دگرگون کرده است.

وی افزود: رسانه های خبری که عاشقان انقلاب اسلامی هستند و در این جبهه بزرگ فعالیت می کنند در بیان اهداف و کارنامه انقلاب اسلامی و افشای ماهیت پلید دشمنان خبیث و مزدور نقش آفرینی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام بیان داشت: متأسفانه عده ای هستند که برای قدرت و حتی یک چیز جزئی دین را به دنیا می فروشند،باید مثل شهید رجایی آبرویمان،جانمان و اموالمان را فدای انقلاب کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی شاخه های بسیار روشنی دارد که باید حفظ شوند،ولایت فقیه از خطوط قرمز نظام اسلامی است و باید از آن صیانت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از کارهای موفقی که در استان مرکزی انجام شده اس تأسیس مدرسه امام مهدی(عج) در در خیابان شریعتی اراک است که بیش از 60 کلاس برای کادر سازی انقلاب از بین فرزندان ایران اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به لزوم کادر سازی در مساجد گفت: حضور در بین مردم و ارتباط صمیمی با آنها باید حفظ شود و همواره باید تیز هوشی در اهداف و استقامت در رسیدن به آنها داشته باشیم.

امام جمعه اراک با اشاره به الگوی موفق دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی ایران دست خالی بود ولی اراده داشتیم که همین اراده ها پیروز شدند،ایمان و عشق و علاقه به وطن بر دشمن پیروز شد،در کربلای پنج ایمان و اراده بود که پیروز شد که امروز نیازمند جهاد مستمر هستیم و جهاد 70 ساله امام خمینی(ره) همیشه برای ما الگو باشد.

وی با اشاره به چهار نوع چالش در کشور گفت: ما عمدتا با چهار چالش مهم که از قبل هم وجود داشته اند از جمله چالش فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی روبه رو هستیم که نسبت این چالش ها با گذشته فرق می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: چالش فرهنگی در استان مرکزی و استان های مرزی یک موضوع جدی است،خبرنگاران به عنوان سربازان جبهه فرهنگی خیلی می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و پرچم داری کنند به شرطی که اساس کار حفظ مصالح عالی نظام باشد.

وی افزود: استان مرکزی نیازمند تجمعات حکیمانه و شکل گیری تشکل های دلسوز به انقلاب اسلامی را دارد،برای حفظ آرمان های انقلاب کار فرهنگی و رسانه ای یک امر واجب است که باید چشممان به رهبری معظم باشند و هرجا ایشان شمشیر می زنند ما هم شمشیرمان در آنجا قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به چالش های اجتماعی تأکید کرد: متأسفانه بنیان خانواده در حال آسیب است،ما هرچه داریم از تربیت مادرانمان داریم،توجه به خانواده ها نیازمند کشور است و پرداختن به معضلاتی مثل طلاق،اعتیاد،مشروبات الکلی،دزدی و... به شکل علمی در دستور کارها باشد چون خیلی فاجعه بار است و در شأن استان امام و رهبری نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چالش های اقتصادی در کشور افزود: اشتغال باید مولد و با بهره وری بالا همراه باشد تا بتوان از آن طریق زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم کرد و در صورتی که اشتغال درآمد زا نباشد چیزی جز هزینه برای نظام به دنبال نخواهد داشت.

وی با اشاره به اشتغال با کمک ظرفیت های دانش بنیان گفت: جوانان به فکر این نباشند که در استانداری،پتروشیمی،ایرالکو و... مشغول کار شوند چون یک سوم جمعیت این مراکز زیاد هستند و باید خودمان طراح و سازنده باشیم و کار را از صفر شروع کنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به چالش های سیاسی کشور افزود: اساس سیاست های داخلی و منطقه ای کشور باید خودباوری و تکیه به ظرفیت های درونی باشد و چشم امیدمان به بیگانگان و اروپایی ها نباشد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تذکراتی که به دولت در مورد برجام داده شد گفت: در همایش مجمع جهانی اهل بیت که بزرگان اسلام در این مجمع عضو هستند دو نکته به آقای امیرعبداللهی تذکر داده شد که به دولت منتقل کنند و نکته اول همه ظرف ها را در ظرف برجام نریزید،این کشور هزاران مسئله قابل پیگیری دارد نباید که دولت فقط در برجام متمرکز شود.

وی با اشاره به نکته ی دومی که به آقای امیرعبداللهی گفته شد افزود: دو بیماری بزرگ در اقتصاد کشور به نام تورم و رکود هستند،مبادا به خاطر فرار از تورم کشور را دچار رکود کنیم که باعث ایجاد نابه سمانی بزرگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با اشاره به نزدیکی به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در سلیقه ها دچار تنگ نظری نشوید و از تمامی ظرفیت ها استفاده کنی،امیدواریم برای جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی کارهای خوبی انجام گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار