مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان خبرداد:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: همچنین 67 یادمان شهدای گمنام در استان احداث می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۹۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حبیب‌الله میرزایی، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان اظهار داشت: این بنیاد، بعد از جنگ با تدبیر و فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت و دو ماموریت مهم به آن واگذار شده  است که یکی از آنها حفظ آثار و دیگری نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی، گفت: در دفاع مقدس همه پای کار بودند، حفظ این فرهنگ نیز باید با همکاری و تلاش  همه اقشارجامعه باشد،این اداره مفتخر است که خادم شهدا و مردم می باشد و با همکاری ملت خوب ایران اسلامی می‌خواهد فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس را در تمامی بخش‌های جامعه گسترش دهد.

میرزایی، ادامه داد: در همین راستا با وزارت آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسیده است و در بخشی دیگر توسط اساتید حوزه دفاع مقدس دستاوردهای جنگ و پس از جنگ برای آشنایی بیشتر دانشجویان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان، از احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مرکز این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این موزه با هدف به نمایش گذاشتن نقش استان در دفاع مقدس احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

میرزایی، خاطرنشان کرد: بازدید عموم مردم از دستاوردهای دفاع مقدس و آشنایی از اقدامات رزمندگان این استان در جنگ از اهداف دیگر تاسیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان خواهد بود.

وی،در ادامه ابراز داشت: استان هرمزگان مفتخر است میزبان 188 شهید گمنام دفاع مقدس باشد که این تعداد از شهدا در 67 نقطه از استان موجب برکت مناطق شده اند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همکاری دستگاه‌های دیگر در استان احداث یادمان‌های شهدای گمنام در 67 نقطه از استان در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد یادمان شهدای گمنام بخش رودخانه، بشاگرد، فاز دوم جزیره لارک و شهر جناح تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

میرزایی، افزود: یادمان‌های شهدای  شهر تخت، فین، بندزرک، هشتبندی، چهواز، لارک و جزیره هنگام نیز در مرحله دوم اجرای این طرح خواهد بود.

 وی، درپایان به اقدامات دیگر این بنیاد در استان اشاره کرد و بیان داشت: نوشتن دانشنامه دفاع مقدس و نقش استان هرمزگان در هشت سال نبرد حق علیه باطل، برپایی راهیان نور دریایی با همکاری تشکل‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی، تبیین جایگاه دفاع مقدس و نشر حداکثری ارزش‌ها در شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، همکاری در برگزاری یادواره‌های شهدا، تالیف کتب دفاع مقدس، تولید موشنگرافی در خصوص شهدای 12 تیر، ساخت مستند مدافعان حریم، جمع‌آوری بانک اسناد دفاع مقدس استان و میزبانی از شهدای گمنام در استان از دیگر فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان است.

ارسال نظرات