عملیات احداث چهار فضای آموزشی در شهرستان بستک و بخش سندرک با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۹۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان،  در آئین کلنگ زنی مدرسه شهید نوشادی روستای شیوه‌ای بخش سندرک اظهار داشت: این واحد آموزشی مشارکتی با 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال اعتبار در مدت کمتر از یکسال به همت خیر نیکوکار احداث خواهد  شد.

 موسی دادی‌زاده سرخایی، افزود: توسعه فضاهای آموزشی به همت خیرین نیکوکار و اداره‌کل نوسازی مدارس هرمزگان شتاب گرفته است و در دو ماه اخیر عملیات اجرایی 30 واحد آموزشی با اعتباری افزون بر یک‌صد میلیارد ریال در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، ادامه داد: طرح‌هایی که اخیرا در شهرستان بستک و بخش سندرک آغاز شده است شامل دبستان سه کلاسه حسین‌آباد، مدرسه راهنمایی زنگارد و دبستان شش کلاسه انجیردان در  شهرستان بستک و همچنین دبستان دو کلاسه روستای شیوه‌ای در سندرک است که با اعتباری حدود 30 میلیارد ریال با مشارکت خیرین نوع دوست احداث می‌شود.

به گفته وی، با ساخت این فضاهای آموزشی 250 دانش آموز از فضای استاندارد و ایمن بهره‌مند خواهند شد که نقش مهمی در ارتقاء شاخص‌های آموزشی دارد. 

دادی زاده، در ادامه گفت: همه تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس بر این است که با حمایت خیرین نیکوکار و تخصیص بیشتر اعتبارات دولتی، از شمار مدارس تخریبی در استان کاسته شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، تاکید کرد: خوشبختانه افزایش مشارکت خیرین نیکوکار در ساخت و توسعه واحدهای آموزشی نوساز چشم‌انداز خوبی را برای نظام تعلیم و تربیت در استان آغاز کرده است که امیدواریم در سایه این اقدامات بتوانیم شاخص‌های آموزشی و تربیتی را ارتقاء بدهیم. 

دادی‌زاده، در پایان استانداردسازی فضاهای آموزشی را اولویت آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد و گفت: وجود مدارس فرسوده و تخریبی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت است و تلاش بر این است بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این بخش اقدامات مهمی انجام شود.

گفتنی است، عطرافشایی و غبارروبی گلزار شهدای روستای شیوه‌ای و شرکت در همایش مدیران مدارس منطقه سندرک از دیگر برنامه‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان در سفر به بخش سندرک بود.

ارسال نظرات