بخشدار مرکزی مراغه در بازدید از خانه های بهداشت روستای ورجوی (ورائوی) به نقش تعیین کننده خانه های بهداشت در تامین سلامت روستائیان اشاره کرد و گفت: بهره مندی از امکانات بهداشتی حق همه افراد است که پس از پیروزی انقلاب دستیابی به این هدف امکان پذیر شده است.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۷۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حکیمه انتظاری اظهار داشت: خانه های بهداشت روستایی، نزدیک ترین واحد ارائه خدمت در روستاها در شبکه بهداشتی درمانی کشور است که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروزه به صورت گسترده، همه روستاهای کشور را زیر پوشش قرار داده است.
وی افزود: دستیابی به یک جامعه سالم مرهون خدمت افرادی است که برای رسیدن به این هدف والا همواره در تلاش هستند.
انتظاری به خانه های بهداشت در این روستا اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات جامع سلامت ورجوی با دو هزار و 84 خانوار و نزدیک به 6 هزار و 524 نفر جمعیت دارای چهار خانه بهداشت است که هشت روستای همجوار را نیز زیر پوشش دارد.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این بازدید افزود: در این مرکز دو پزشک، یک ماما، یک مربی، یک نفر مسوول بهداشت محیط، هشت بهورز، یک نفر مسئول پذیرش، یک نفر خدمات، یک نفر کارشناس آزمایشگاه و همچنین دو نفر به عنوان دارویار فعالیت می کنند.
سلیمانی ادامه داد: در طول هفته یک پزشک در مرکز خدمات جامع سلامت ورجوی به بیماران خدمات داده و یک روز در هفته پزشک و مامای تیم سلامت برای ارایه خدمات در خانه های بهداشت حضور می یابند.
وی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته، 98 درصد مردم منطقه مورد مراقبت قرار گرفته اند گفت: آموزش خانواده های روستایی در زمینه رعایت بهداشت و برگزاری دوره های آموزشی برای آنان بسیار مهم و حایز اهمیت است و این مهم در مرکز خمات جامع سلامت و خانه های بهداشت این بخش در حال انجام است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.

ارسال نظرات