شنبه شب (22 دی ماه) در شب شام تولد حضرت زینب کبری «سلام الله علیها» طی مراسمی در کربلای معلی از ضریح خیمه‌گاه‌های حضرت اباعبدالله الحسین، حضرت امام سجاد، حضرت زینب و حضرت قاسم «علیهم السلام» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران و جمعی از مسئولین عراقی رونمایی به عمل آمد.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۵۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

ضریح خیام امام حسین، امام سجاد، حضرت زینب و حضرت قاسم «علیهم السلام» در کربلای معلی رونمایی شد + تصاویربه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، از این ضریح خیام، دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت امام حسین و حضرت قاسم ابن الحسن «علیهم السلام» با حمایت‌های مردم دوستدار اهل بیت استان بوشهر، طی مدت بیش از دو سال در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شده است. پیش از این نیز، با همت خیرین استان، نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت عباس «علیه السلام» نیز ساخته و در کربلا نصب شده بود.

آیت الله صفایی بوشهری در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه خداوند همه عزیزانی که در ساخت این خیام کوشش کردند را موفق بدارد، اظهار داشت: نقش مردم عزیز، گرانقدر و ولایتمدار استان بوشهر در ساخت این ضریح خیام کاملا مشهود بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت، مردم عزیز استان بوشهر، ضریح خیمه گاه حضرت سید الشهدا و حضرت قاسم و در گذشته نیز ضریح خیمه گاه حضرت اباالفضل عباس «علیهم السلام» را از میان این خیمه گاه ها ساخته اند که نشان خوبی از ولایتمداری و محبت مردم استان بوشهر در کربلا شده است.

وی افزود: این ضریح ها یادگار ماندگاری برای مردم استان بوشهر در این فضای نورانی است که موجب خواهد شد همیشه نام بوشهر در کربلای معلی مانا و ماندگار باشد و همگان ذکر خیر مردم عزیز بوشهر را داشته باشند.

لازم به ذکر است خیمه‌گاه (به عربی: مُخَیم) از زیارتگاه‌های شیعیان در کربلا است که در محل برپایی خمیه‌های امام حسین(ع) و یارانش در واقعه عاشورا بنا شده است.

ارسال نظرات