همایش استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه کردستان با حضور رییس بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۴۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش استادان و نخبگان دانشگاهی استان کردستان با سخنرانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سالن فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این همایش که جمع کثیری از اساتید دانشگاه‌های استان و نخبگان برجسته حضور داشتند، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.


در ابتدای همایش دکتر شکری رئیس سازمان بسیج اساتید کردستان با بیان اهداف این همایش گفت: بسیج اساتید کردستان متشکل از اعضا نخبه و مجرب و اساتید برجسته دانشگاهی آماده ارائه راه حل‌های علمی و پژوهشی درجهت حل مشکلات استان است.

زارعی با بیان اینکه ما وارث یک سیستم هستیم که به عنوان نفت‌پایگی از آن یاد می‌کنیم، افزود: ما وارث یک دیوان‌سالاری هستیم که بر پایه نفت استوار شده و تاکنون این روند استمرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان سلطنت حکومت بی‌نیاز از مردم بود، افزود: حکومت دور از مردم و اداره امور مملکت از عواید نفتی حاصل می‌شد تا جایی که در سال ۴۱ حدود ۶۲ درصد بودجه مملکت از فروش نفت حاصل می‌شد، و، اما امروز خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند دور شدن از مردم است.

زارعی گفت: قدرت‌های برخوردار از انرژی در منطقه خاورمیانه می‌خواهند منطقه را ببلعند و کاری با حکومت اسلامی ندارند لذا نفت بعد از انقلاب، سیاسی و مرکز مبادلات ایران، انگلیس و آمریکا شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: اقتصاد نفتی، یعنی تکیه‌ی اصلی به فروش نفت خام و یکی از عیوب اساسی اقتصاد ما همین نکته است؛ و ما باید به جایی برسیم که هروقت اراده کردیم بتوانیم درِ چاه‌های نفتمان را ببندیم و این چیز غیر ممکنی نیست.

زارعی اظهار کرد: در نظام حکمرانی در کردستان به فرآیند بروجردی‌ها و متوسلیان نیازمندیم چرا که همه چیز مردم بود، ولی امروز جناح‌ها مردم را در استان دور می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه باید دانشگاه مسئله محور باشد و کار پژوهشی موفق ارائه دهد گفت: علم باید به زنجیره سرمایه انسانی، علم و فنّاوری و پیشرفت توجه داشته باشد.

وی خطاب به اساتید دانشگاه افزود: خُلق کوردی؛ فقه شافعی؛ زبان و ادبیات کردی، و تفکر اجتهاد شیعی مدنیت می‌آورد؛ قدرت و ثروت می‌آورد لذا باید اساتید دانشگاه برای کمک به دولت، از ظرفیت‌های درون استان و از موضع علم راهکار ارائه دهند.

زارعی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اساتید بسیجی استان مجرب‌ترین، متعهدترین و عالم‌ترین اساتید سطح استان هستند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه کردستان هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه در راستای توسعه استان ارتباط دانشگاه و مردم از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست افزود: ویژگی‌های بارز استان باید مورد توجه اساتید و نخبگان برای پیشرفت هر چه بهتر قرار گیرد.

حاتمی با تاکید بر اینکه در حوزه هنر و فرهنگ، خام‌فروشی معادن و بخش کشاورزی استان کردستان باید توجه ویژه شود، عنوان کرد:از ضروریات است که تفاهم نامه‌ای میان بسیج اساتید و دانشگاه شکل گیرد تا اندیشکده‌هایی به وجود آید ودر حوزه‌های عنوان شده اساتید راه حل علمی ارائه دهند.


وی با ارایه پیشنهادی ادامه داد: اگر استان کردستان به عنوان پایلوت اندیشکده فرهنگ و هنر انتخاب و به دیگر استان‌ها معرفی شود و دانشگاه کردستان به عنوان مهد این اندیشکده مورد تمرکز قرار گیرد قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

در پایان این مراسم از اساتید نخبه بسیجی، اساتید مسئله یاب و ارائه راه حل در استان کردستان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات