حجت الاسلام صادقی نیارکی در اولین جلسه راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده در زنجان که با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و اعضای موسس این نهاد در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد گفت : در اندیشه اسلامی موضوع صیانت ، حفظ کیان خانواده و پرهیز از بر هم خوردن این کانون مورد توجه بیشتر قرار گرفته است .
کد خبر: ۹۱۰۰۱۳۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری با مشارکت اداره بهزیستی استان کار های خوبی صورت گرفته اما با همه این اوصاف خروجی کار کم بوده و باید اشکال و ایرادات کار را پیدا کنیم و این فعالیتها بایستی خروجی مثبت و اثر گذار داشته باشد ، چرا که بر اساس آمار ها موضوع طلاق در استان نسبت به گذشته نگران کننده است .
رییس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه علارغم افزایش جمعیت استان نسبت به سالهای گذشته با کاهش آمار ازدواج مواجه هستیم تأکید کرد :کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان نشان از موجه با یک بحران هستیم که بایستی کار با حساسیت بیشتر دنبال شود .
رییس کل دادگستری استان زنجان بررسی مضرات طلاق و بستر سایر جرایم در استان را امری لازم و ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد :توجه و اهتمام به این موضوع هرچه قدر هم وقت گذاشته شود باز هم کم است چرا که غفلت در این زمینه مشکلات زیادی را گریبانگیر جامعه خواهد کرد .
این مقام عالی قضایی راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده را که با تأکید رهبر معظم انقلابصورت گرفته حرکتی ارزشمند برشمرد و افزود : هر چند در راه اندازی این مرکز در استان تأخیر صورت گرفته با این حال با فعالیت این بنیاد و با ارائه خدمات از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد شد و در این راستا نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی با مشارکت همه دستگاهها خصوصا مجموعه استانداری هستیم .
وی در ادامه از کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان در سه ماهه گذشته در استان خبر داد و گفت :با کار های آموزشی و اقدامات پیشگیرانه می شود از بروز برخی مشکلات و ناهنجاریها جلوگیری کرد و همه بایستی تلاش کنیم تا قدمهای مثبت و تأثیر گذار در جهت کاهش آمار طلاق و تقویت کانون های خانواده برداریم و دستگاه قضایی در این راستا با تمام توان و پشتیبانی از فعالیتها پای کار خواهد بود .
در این جلسه آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت : اصل موضوع در حل مشکلات و معظلات شناخت درد است و گروههای زیادی در این موضوع فعالیت می کنند که بایستی از تجارب و اندیشه این گروهها استفاده کرد .
امام جمعه زنجان با بیان اینکه افرادی در این بنیاد جذب شوند که بتوانند کمک فکری و همچنین وقت کافی برای این امر داشته باشند چرا که نقش این بنیاد در صیانت از نهاد خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثر گذار است و بایستی از ظرفیتهای استان استفاده بهینه کرد
در ابتدای این جلسه محمد تقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در این جلسه گفت: ارائه مشاوره قبل ازدواج ،غربالگری متقاضیان طلاق و برگزاری دورررههه های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله برنامه های معاونت اجتماعی برشمرد و افزود :ایجاد مرکز ملاقات برای فرزندان طلاق که در یک مکان بسیار مناسب و با امکانات رفاهی و بازی که قبلا در کلانتریها انجام می شد ازدیگر اقدامات مجموعه خود عنوان کرد .
وی با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین علل طلاق در استان خیانت همسران به یکدیگر که برابری می کند با موضوع اعتیاد که بایستی برنامه های موثر و آموزش های لازم برای خانواده ها بویژه زوج های جوان در این زمینه انجام داد .
وی ماهیت بنیاد صیانت از خانواده را یک نهاد مردمی و غیر سیاسی بیان کرد و اظهار کرد : این بنیاد شامل 6 عضو موسس و 11 عضو به عنوان هیأت مدیره شامل اقشار و طیف های مختلف از مردم و صاحب نظران خواهد بود که بصورت تخصصی ارائه خدمات خواهند نمود
لازم به ذکر است رییس کل دادگستری استان پس از این جلسه با حضور در مرکز تصمیم اداره بهزیستی استان و بصورت سرزده ضمن بازدید از این مجموعه در جریان فعالیت ها و اقدامات مرکز تصمیم قرار گرفتند و دستورات لازم برای رفع برخی موانع صادر نمودند .

ارسال نظرات