کارگردان بسیجی در گفتگو با بسیج:

هنوز اهمیت و اولویت فرهنگ را درک نکردیم

کارگردان بسیجی با اشاره به اینکه دغدغه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ نشان دهنده بی توجهی متولیان فرهنگی است، گفت: ما هنوز اهمیت و اولویت فرهنگ را درک نکردیم برای همین با آن همچون یک موضوع فانتزی برخورد می کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۰۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

روح الله پوراسمعیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه بررسی اسناد موجود پیرامون مسئله فرهنگ و نوع برنامه ریزی ها نشان از یک ولنگاری دارد، افزود: این مساله حاکی از نداشتن مهندسی فرهنگی انسجام یافته است چراکه تفاوت کار فرهنگی درونی و جنگ نرم دشمن در نوع برنامه ریزی ها به خوبی مشهود است.

 وی ادامه داد: ما در موضوع فرهنگ انتظاراتی کوتاه مدت، محدود و زودبازده داریم، در حالی که فرهنگ مسئله ای مستمر است و دشمن در بلندمدت نتایج جنگ نرم خود را می بیند و مقابله غالبا سلبی و کوتاه مدت ما نمی تواند در برابر نقشه های بلند مدت دشمن جوابگو باشد.

کارگردان مستند «جهاد البناء» نبود نقشه جامع کاربردی را از نشانه های موازی کاری در نهادهای فرهنگی، مهر دیگری بر ولنگاری فرهنگی کشور دانست.

پوراسمعیل وجود نهادهای فرهنگی با کار یکسان و مشابه را موجب تقسیم بودجه و ناهماهنگی این نهادها خواند و اظهار داشت: ادغام و یکسان سازی در بیشتر این نهادها می تواند بازده بهتری را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرده اند قرارگاه مرکزی مسئله فرهنگ است که نیاز است نقش پدرمعنوی نهادهای فرهنگی و سر و سامان دادن به شرایط موجود را بر عهده گیرد، که متاسفانه با انفعال این مجموعه حساس و مهم مواجهیم!

این کارگردان بسیجی ادامه داد: این شورا در کنار مهندسی فرهنگی باید به انسجام و نظم بخشی به نهادها و فعالیت های فرهنگی در راستای همان نقشه و مهندسی فرهنگی اقدام کند نهادهایی چون صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد، شورای عالی فضای مجازی، شورای فرهنگ عمومی و .... که نیازمند یک هماهنگی و نظم بخشی در عرصه فرهنگ سازی و جنگ نرم هستند.

پوراسمعیل با تاکید به اینکه کار فرهنگی مسئله بلندمدت است و باید برای آن برنامه داشت، بیان کرد: انتظار نتایج زودبازده موجب شده است که سنجش بازدهی کارهای فرهنگی ما کمی و گزارشی باشد چنانکه در گزارش نهادها به عنوان مثال در خصوص حجاب و عفاف تنها به تعداد برپایی نمایشگاه، انتشار مقاله و ... بسنده می کنیم.

وی یکی دیگر از موضوعات مهم را نفوذ و رخنه دشمن در میان کارگزاران و مسئولان فرهنگی و به تبع آن جامعه فرهنگی و هنری دانست و یادآور شد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال رخنه در این حوزه بوده است چراکه با هجمه به فرهنگ یک کشور تلاش می کند ساختار و ایدئولوژی آن کشور را نرم نرمک از طریق بکارگیری ابزارهای متعدد تغییر دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها