نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پی بردن به هنر دینی بود چنانکه هنر درگذشته ابزاری برای بی‌بندوباری در دست حاکمان و پادشاهان بود اما انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه‌ای بخشید و آن را به هویت اصلی خود بازگرداند.
کد خبر: ۹۱۰۰۰۹۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه یکشنبه در دیدار کمیته‌های دست‌اندرکار چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آوا‌های انقلابی،  برگزاری این جشنواره را حرکتی ارزشی و انقلابی و تأثیرگذار دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پی بردن به هنر دینی بود چنانکه هنر درگذشته ابزاری برای بی‌بندوباری در دست حاکمان و پادشاهان بود اما انقلاب اسلامی ایران به هنر هویت تازه‌ای بخشید و آن را به هویت اصلی خود بازگرداند.

وی احساسات و عواطف پاک را از مبانی هنر برشمرد و افزود: فطرت پاک و تعقل و تدبر از دیگر مبانی هنر است و در حقیقت هنر وقتی می‌تواند مؤثر باشد که احساسات برخاسته از فطرت پاک و بر مبنای تعقل و تدبر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید به موسیقی و آواهای انقلابی توجه ویژه‌ای داشت و دراین‌بین به سرودها و موسیقی‌هایی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بودند و همچنین نواها و موسیقی‌های حماسی که در دوران دفاع مقدس تأثیرگذاری بسیاری داشتند توجه بیشتری شود که جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی می‌تواند در این زمینه گام‌های خوبی بردارد.

وی خطاب به دست‌اندرکاران چهارمین جشنواره ملی سرودهای حماسی و آواهای انقلابی عنوان کرد: در این جشنواره باید دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه هنر، شعر و موسیقی بیشتر بازگو و تبیین شود چراکه مقام معظم رهبری یک هنرمند، متخصص و صاحب‌نظر در حوزه هنر هستند.

آیت‌الله میرعمادی گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا هنرمندان بسیجی و متعهد که مورد کم‌لطفی قرارگرفته‌اند به آن‌ها توجه بیشتری شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد: در جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی باید توجه به محتوای انقلابی سرودها و آواها و مدنظر و مورد تأکید قرار گیرد تا آثار تولیدی  غنای لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات