مصطفی برزگر
رئیس مجمع نمایندگان ایلام خبر داد؛
رئیس مجمع نمایندگان ایلام از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به ایلام در سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۶۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه ایلام با اشاره به بودجه سال آینده گفت: عمده اهمیت بودجه استان ایلام در حوزه عمرانی است زیرا حوزه عمرانی علاوه بر تکمیل زیرساخت های استان باعث اشتغال نیز می شود.

وی افزود: بودجه عمرانی  استان حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در ردیف های عمرانی پیوست ملی و استانی بوده که  برای زیرساخت های استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه البته این فعلا لایحه است و قطعا بعد از کمیسیون تلفیق تغییراتی خواهد داشت و در صحن مجلس نیز نهایی می شود، گفت: این اعداد و ارقام اعداد قطعی نیست و اعضای خود کمیسیون تلفیق به دنبال افزایش بودجه عمرانی استان هستند.

افزایش اعتبار برای زیرساخت های عمرانی استان در دستور کار

کاظم زاده افزود: برای پررنگ تر شدن طرح های اولویت دار استان در بودجه، مدیران و مسئولان استان ردیف هایی که مدنظر است را به اطلاع نمایندگان ارسال کردند و ما آنها را در اولویت ردیف هایی که مورد نیاز است تغییراتی که در بودجه شود، قرار داده ایم.

نماینده دهلران، آبدانان، دره شهر، بدره در مجلس اظهار داشت: همه این موارد در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد و سعی ما بر این است که دوستان در کمیسیون تلفیق را مجاب کنیم که رای دهند.

وی گفت: به خصوص در حوزه افزایش اعتبار برای زیرساخت های عمرانی استان بدون شک اطمینان داشته باشید حضور بیشتر اعضا در کمیسیون تلفیق می تواند تاثیر گذار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام عنوان کرد: بودجه عملا سند مالی یک سال آینده و بسیار تاثیرگذار است و به شکلی موتور محرکه رشد اقتصادی در هر جایی هم در کشور و هم در استان است.

وی بیان داشت: سال گذشته  در کمیسیون تلفیق چندین مورد از ردیف های استانی به ملی تبدیل کردیم و اعتباراتی از همین منابع تزریق شد، امیدوار هستیم که امسال نیز بتوانیم با همکاری همه مدیران اجرایی و نمایندگان استان تحرکات خوبی در جذب و تخصیص و مصوب کردن اعتبارات ملی برای استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عمده ترین طرح های عمرانی که در بودجه سال ۹۸ از ردیف بودجه اعتبارات ملی استفاده می کنند در حوزه راه ها، آب، کشاورزی، سد ها است.

وی گفت: اما منابع و محدودیت هایی که دولت دارد باعث شده که دولت، ۴۰۷ هزار تومان برای سطح اول و ۴۴۷ هزار میلیارد تومان برای سطح دوم در شرایط خاص دیگر هم اندیشیده است.

وی ادامه داد: برای بودجه سال ۹۸، ۱۴۲ هزار میلیارد تومان از منابع نفت و ۱۵۳ هزار میلیارد تومان از عوارض گمرکی و مالیات و ۴۴ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی، اوراق مشارکت و بحث اوراق استحفاص است.

کاظم زاده اظهار داشت: امسال بودجه عمومی کشور ۳۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص تغییرات بودجه سال ۹۸ در مقایسه به بودجه سال ۹۷ افزود: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بودجه عمومی دولت بیشتر شده اما با توجه به نرخ تورم باید بیش از این مقدار باشد.

وی تصریح کرد: از ۴۰۷ هزار میلیارد بودجه کشور، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای است که از این ۳۲۰ هزار میلیارد تومان، ۹۵ هزار میلیارد تومان آن فقط حقوق کارمندان است یعنی یکی از ایرادهای بودجه کشور ما این است که نزدیک ۸۰ درصد آن به سمت بودجه های هزینه ای می رود در حالی که بودجه عمرانی کل کشور در لایحه دولت  ۶۲ هزار میلیارد تومان است که باید بیشتر شود.

وی گفت: در کل بودجه امسال ایراداتی نیز ممکن است داشته باشد آن هم این که ما برابر برنامه ششم باید ۳۴ درصد فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم، اکنون این ۳۴ درصد با توجه به محدودیت ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده یعنی ۲۰ درصد فروش نفت عملا به صندوق توسعه ملی واریز می شود.

 

 

ارسال نظرات