خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی:

برای مقابله با فقر فرهنگی باید تلاش شود

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: برای مقابله با فقر فرهنگی باید تلاش شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۵۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

 حجت‌الاسلام‌ اباذر بیگی امروز در گفت و گو با خبرنگار بسیج در ارومیه، ضمن تأکید بر جایگاه نوجوانان و جوانان در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی نظام به‌شمار رفته و اعضای این کانون‌ها را می‌توان مبارزان اصلی جبهه فرهنگی با دشمنان انقلاب معرفی کرد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به‌دلیل هم مرز بودن با ۳ کشور، دروازه ورودی ایران به اروپا بوده و از این رو در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارد.

‌بیگی با بیان اینکه جنگ در جبهه فرهنگی بسیار ظریف و دشوار است، تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان مشغول به فعالیت هستند که همپای بسیج، به انجام کارهای فرهنگی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی جز ۵ استان برتر کشور از حیث تعداد کانون و فعالیت کانون‌ها است، خاطرنشان کرد: امسال در طرح اوقات فراغت نیز به عنوان استان برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارای ظرفیت‌های قوی برای انجام کارهای فرهنگی هستند، گفت: امروز کانون‌های مساجد، برنامه‌های شاخص بسیاری را در کارنامه خود دارد، ولی متاسفانه در زمینه هنری نیاز به توجه و تعامل با سازمان‌های متولی فرهنگ و هنر است تا بتواند برنامه‌های خوبی را برگزار کند.

وی تصریح کرد: نبود اتحاد بین متولیان فرهنگی و کمبود برنامه‌های مفید هنری در جامعه، باعث فقر فرهنگی می‌شود و تا زمانی که شاهد جزیره‌ای عمل کردن سازمان‌های فرهنگی و نبود هم‌افزایی و همکاری ما بین این نهاد باشیم، دشمن به ما ضربه خواهد زد.

انتهای پیام

ارسال نظرات