به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) از پرستاران بیمارستان سید الشهدا(علیه السلام) شهرستان فارسان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۱۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها ) و روز پرستار، سرهنگ دوم پاسدار علیرضا عربی، جانشین سپاه ناحیه فارسان به همراه امام جمعه این شهر، معاون فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولین با حضور در بیمارستان سیدالشهداء فارسان، از زحمات کادر درمانی بویژه پرستاران تجلیل کردند.

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا عربی، گفت:  پرستاری از آغازین لحظات طلوع اسلام، به صورت حرفه ای مقدّس مطرح بوده است. تاریخ اسلام از پرستارانی چون  حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) و حضرت زینب (سلام الله علیها) نام می بَرَد.

وی افزود: اینان با کمال اخلاص و حفظ حریم عفاف و نجابت، به پرستاری و معالجه مجروحان می پرداختند. حضرت زینب (سلام الله علیها)، آن وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک پور امام جمعه فارسان نیز عنوان کرد: پرستاران در جامعه مظهر عاطفه و اسوه های صبر و ایثار هستند و همواره با صبر، حوصله و مراقبت از بیماران، وظیفه انسانی و ذاتی خویش را همانند یک مادر انجام می دهند.

وی افزود: پرستاران باید همانند حضرت زینب کبری (سلام الله علیها ) رسالت خود را انجام دهند. همه ما شاهدیم که پرستاران بزرگوار با صبر، شکیبایی و نجابتی مثال زدنی مشکلات ارتباط مستقیم با بیمار را پذیرفته اند و با نیت خدایی به خدمت به مردم مشغول هستند.

 

ارسال نظرات