سید مرتضی علوی
مسئول بسیج مهندسین چهارمحال و بختیاری خبر داد:
علیرضا رحیمی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و تغییر الگوی کشت، طرح بسیج همگام با کشاورز در استان چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۱۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مسئول بسیج مهندسین چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی لایه‌روبی قنوات لاغدنبه و درخواست آبیاری تحت فشار شهرستان سامان گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت، اصلاح باغات و افزایش میزان بهره‌وری و تولید محصولات باغی، طرحی با عنوان بسیج همگام با کشاورز در استان در حال اجراست .

علیرضا رحیمی افزود: در این طرح، کشاورزان علاوه‌ بر برگزاری نشست با اساتید، با مهندسین کشاورزی در زمین‌های کشاورزی، دیدار چهره‌ به چهره خواهند داشت و مهندسین ما به آن‌ها مشاوره‌های لازم را خواهند داد.

مسئول بسیج مهندسین منابع طبیعی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهندسان حاضر در این طرح، به صورت جهادی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این طرح در حال حاضر در طرح کشاورزی عمان شهرستان سامان در حال اجراست و مهندسینی که امسال، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند سال آینده به عنوان کارشناس ثابت همراه با کشاورزان خواهند بود.

رحیمی با اشاره به تهیه سند اصلاح باغات، خاطرنشان کرد: بعد از انجام اصلاح الگوی کشت، آبیاری نوین باغات و تکیه بر آبیاری قطره‌ای، این موارد در قالب یک سند تهیه و در مجمع بسیج نقاط ضعف در اجرای طرح بررسی و رفع می‌شود.

 

ارسال نظرات