کمال اکبریان گفت: تکریم پرستاران، احترام به همه کسانی است که تمام وجود خود را وقف سلامت مردم می کنند.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۱۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ فرماندار شهرستان سامان در آئین تجلیل از پرستاران این شهرستان ضمن تبریک این روز به پرستاران گفت: بزرگترین پرستار عالم، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها ) بانوی فداکار و پیام آور واقعه کربلا و تداوم دهنده راه امام حسین (علیه السلام ) است.

وی با بیان اینکه پرستاری فقط یکی از نقش های ارزنده آن بانوی بزرگوار است، چرا که او به راستی تجلی واقعی سیدالشهدا (علیه السلام) بود، افزود: تاریخ بهترین شاهد و گواه پرستارانی چون حضرت زینب (سلام الله علیها ) است که وجود آنها همچون گوهرهای تابناکی به این حرفه مقدس، درخشندگی و صیقل بخشیده است.

فرماندار سامان افزود: تکریم پرستاران، احترام به همه کسانی است که تمام وجود خود را وقف سلامت مردم می کنند و باید برای تامین نیاز آنها اقدام مناسب انجام داد.

اکبریان خاطرنشان کرد: پرستاری حرفه جدیدی نیست بلکه قدمت آن تا ابتدای تاریخ بشریت می رسد، آن لحظه که بشر پا به کره خاکی نهاد و با رنج و بیماری مواجه شد، دستی وجود داشت که مرهمی بر زخم هایش نهاده، غم را با شکیبایی کاسته و سخنی را به نرمی و آرامش بر زبان رانده تا جسم و دل رنجور و بیمار بشر را شفا بخشد.

وی حمایت از پرستاران را برای تقویت سلامت جامعه و اجتماع، مهم ارزیابی کرد و بر توجه به رفع مشکلات و کمبودهای این حوزه تاکید کرد.

گفتنی است، در این آئین از 25 پرستار شهرستان سامان تجلیل شد.

ارسال نظرات