مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان :
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان با بیان اینکه مسجد باید محور تحولات باشد گفت: مرکز جوشش انقلاب ما از مساجد بود
کد خبر: ۹۰۹۹۹۰۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قائم (عج) استان سمنان در جلسه هم اندیشی و هم افزایی ارکان مساجد با هدف بررسی رویکرد مساجد در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: مسجد باید محور تحولات باشد و مرکز جوشش انقلاب ما از مساجد بوده است و در جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس اعزام‌ها از مساجد انجام می‌گرفت و این مساجد بودند که به عنوان مرکز جمع آوری کمک‌های مردمی و نشر انقلاب، نقش آفرینی می‌کردند.
وی با بیان اینکه امروزه مساجد نیز می‌توانند در جنگ اقتصادی منشا تحولات و خدمات موثر اقتصادی باشند افزود: اگر بخواهیم نقش اجتماعی مساجد را پررنگ‌تر کنیم باید پای مردم به مساجد باز شود و در این صورت امنیت محلات نیز با مساجد پویا، زنده و انقلابی می‌شود.
سرهنگ حمید دامغانی فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ادامه جلسه گفت: مساجد به عنوان یکی از مهمترین مراکز در زمان جنگ بوده و امروزه بهترین مرکز تجمع جوانان و انتقال تجربه بین بزرگتر‌ها و کوچکتر‌ها است.
وی افزود: مساجد به عنوان بهترین مراکز برای فعالیت پایگاه‌های بسیج و تجمع نیرو‌های انقلابی و بسیجی است و از ابتدای انقلاب تا کنون بسیجیان در مساجد به عنوان بزرگترین کانون انقلابی گری مشغول فعالیت و تکاپو هستند و در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جهادی و دینی مشغول خدمت رسانی به مردم و جامعه می‌باشند.
در این جلسه حجت الاسلام قدرتی، ریاست سازمان رسیدگی به امور مساجد استان سمنان بیان کرد: امسال و در آستانه چهل سالگی انقلاب قصد داریم در سطح استان سمنان ۴۰ مسجد که از بقیه مساجد استان در سطوح مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی قویتر عمل کرده اند را به عنوان مساجد شاخص چهل سالگی انقلاب استان سمنان معرفی کنیم و از حوزه‌های عملکردی آنان به نحو مطلوبی در غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها به مردم اطلاع رسانی نماییم.
حجت الاسلام واحدی، مدیر کل اداره اوقاف استان سمنان نیز در زمینه همکاری اوقاف و مساجد و عملکرد چندساله اداره اوقاف اظهار کرد: نگاه ما به مساجد نگاه سازنده و کلی است و مساجد به عنوان یک قطب دینی قابل توجه هستند و در تمام مدت انقلاب یکی از مراکز مهم مردمی بوده و هست.
حجت الاسلام شکری، مدیرکل سازمان تبلیغات استان سمنان بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اهداف چهل سالگی انقلاب و رشد مساجد از ابتدای انقلاب تا کنون فعالیت‌های زیادی داشته و مساجد به عنوان پایگاه اصلی مردم و جامعه همیشه کانون توجه بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها