کد خبر: ۹۰۹۹۸۵۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج، شورای مرکزی پرستاری سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت روز پرستار بیانیه ای با شرح زیر منتشر کرد:

بسمه تعالی
ما رهین محبت و خدمت پرستاران هستیم
"رهبر معظم انقلاب"

روز پرستار در کشور عزیزمان که مقارن است با زاد روز "بزرگ پرستار جهان اسلام" فهیمه عاقله حضرت زینب کبری سلام الله علیها، نشانگر پیوند ناگسستنی حرفه پرستاری با مبانی انسان شناسی والای اسلامی و الگوهای متعالی بشری در #خدمت به ارتقای سلامت جامعه بطور اعم و آحاد انسانهای دردمند و جامعه ای که همواره دستهای مهربان پرستار را حامی و حائل خود در برابر رنج ها و بیماری ها میبیند و امروز در آستانه چهلمین_سالگرد_انقلاب شکوهمند اسلامی؛
معنای "پرستار مسلمان" محصول ذهنی یک آرمان دست یافتنی نیست بلکه نظام ‌معرفتی اسلامی ایرانی با اتکا به صدها سال پشتوانه تمدنی، امروزه نمونه‌های ناب پرستار مسلمان را در افقی بالاتر و والاتر از مفاهیم اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پرستاری، با هدف توسعه عدالت در سلامت به منصه ظهور رسانده وسعت حضور آن از جای جای مراکز درمانی و بهداشتی در ایران تا مراکز کوچک امدادی در جبهه مقاومت قابل مشاهده و تکثیر است.
شورای_مرکزی_پرستاری سازمان ‌سیج_جامعه_پزشکی ضمن تبریک این روز فرخنده خدمت یکایک اعضا جهادگر جامعه پرستاری کشور اعلام می‌کند:

۱- پرداخت انباشت مطالبات مالی گروه های مختلف پرستاری یکی از حداقل توقعات پرستاران گرامی در این روزهاست که باید در اولویت کاری مسئولین امر قرار گیرد.

۲- رعایت استانداردهاي حرفه به ویژه رعایت "نسبت پرستار به تخت یا به جمعیت" نقش به سزایی در افزایش ارتقا کیفی خدمات مراقبتی، افزایش رضایت مردم و مانعی اصلی در جهت عدم فرسایش کاری پرستاران باید با نگاهی ویژه دنبال شود؛
از این رو اجرای سهمیه استخدامی در سال آتی میتواند بخشی از این خواسته را پاسخ دهد از طرفی تعیین تکلیف پرستاران شرکتی و توجه متولیان سلامت به حقوق قانونی این عزیزان ، باید در صدر مسائل حوزه پرستاری قرار گیرد.

۳. با تاکید بر نظام پرداخت مبتنی بر اقتصاد دینی و با رعایت اصل عدالت در توزیع منابع، وضعیت نامناسب پرداخت كنوني در نظام سلامت اصلاح گردد.

٤. ضرورت توجه ویژه به توسعه و عملياتي كردن نقش‌های پرستاری در جامعه نظیر: پیشگیری، توانبخشی و غیره در کنار نقش درمانی از ایجاد رشته های هم پوشان نظیر مراقب سلامت و ... ممانعت به عمل آید.

٥. بعد از گذشت سالها علي رغم پيگيريها، قانون تعرفه گذاری پرستاری هم چنان در پیچ و خم اعتبار اجرا نشده است این قانون ضمن درنظر گرفتن عادلانه حقوق پرستاران بايد مورد بازبيني و در أسرع وقت اجرا گردد.

٦. مشکلات حوزه آموزش نظیر واگذاری آموزش به بخش خصوصی در رشته های مختلف علوم پزشکی به ویژه پرستاری با ‌درایت و تدبیر بیشتر مورد تجدید نظر و تصمیم گیری قرار گیرد.

ارسال نظرات