نمایشگاه آثار کاریکاتور سیدمسعود شجاعی طباطبایی با عنوان «دونالد سلمان» در اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۷۲۶
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نمایشگاه آثار سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتور و مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور، با حضورمسئولان استان و جمعی از هنرمندان منتخب کارتون و کاریکاتور کشوری در حاشیه برگزاری بخش کارتون هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شامگاه پنج شنبه 20 دی ماه 1397 در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل، افتتاح شد.

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی جزو هنرمندان متعهد انقلابی است که آثار زیادی از وی در قالب نمایشگاه‌های کاریکاتور ترامپیسم، هولوکاست، پایان داعش و ...، به نمایش در آمده است.

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با محوریت قراردادن بحث آل سعود، آل یهود و دولت امریکا برگزار شده است. برخورد واقع گرایانه به مواضع این سه رژیم بحث اصلی نگاه من به کاریکاتورهای این نمایشگاه است.

وی در همین راستا ادامه داد: هرچند موضوع اصلی نمایشگاه دونالد سلمان در کنار هم قرار دادن سه رژیم نامبرده است اما از نقش رسانه‌های معاند غافل نبوده‌ام. در هر حال نزدیک به دویست شبکه ماهواره ای فارسی مشغول به کار هستند که همه آنها در برابر جمهوری اسلامی ایران جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای راه انداخته اند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره وجود طنز تلخ و سیاه در تمامی آثار نمایشگاه خود اشاره کرد و افزود: تمام سعی من در این نمایشگاه افشاگری در راستای تمامی موضوعاتی بود که به آنها اشاره کردم و از طرفی سعی داشتم تا تمامی آثار تلخندی بر لب مخاطب بنشانند و از طرفی وی را به تفکر وادار نمایند.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که توانستم موضع دوگانه آل سعود و امریکا را در این نمایشگاه به نمایش بگذارم و امیدوارم بتوانم در آینده نیز افشاگر ظلم ظالمان باشم.

گفتنی است نمایشگاه «دونالد سلمان» با 45 اثر کاریکاتور با موضوع اسکتبارستیزی تا 25 دی ماه 1397 در نگارخانه قوام الدین، واقع در اردبیل، میدان بسیج، مجتمع فرهنگی هنری فدک، دایر می باشد.

ارسال نظرات