خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

هرگونه انتقال آب خلاف قانون است

طبق ماده 23 برنامه ششم، هرگونه انتقال آب بین حوضه ای ممنوع است و بنابراین علاوه بر اینکه دولت نمی تواند چنین اقدامی کند، مجلس نیز نمی تواند آن را تصویب کند.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۸۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش بسیج ؛ دولت در بودجه 98 که به مجلس ارائه داد، ردیف بودجه پروژه های انتقال آب کارون به اصفهان را حذف کرده بود اما پس از استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان که همراه با لابی های گسترده و سنگین نمایندگان و مسئولان این استان، همراه بود، دولت بالاخره خبر از تصویب این طرح داد.

عباس رضایی استاندار اصفهان روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: دولت روز یکشنبه بهترین مصوبه یعنی انتقال آب کارون به اصفهان را تصویب کرد، در واقع بدون آب هیچ چیز معنایی ندارد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از منتقدان طرح های انتقال آب است، با اشاره اظهارات استاندار اصفهان، به خبرنگار بسیج گفت: این موضوع ابهام دارد زیرا اصل انتقال آب خبر تازه ای نیست و سالهاست درحال انجام است.

وی افزود: تنها موردی که می تواند در این خصوص اقدامی جدید باشد، تعیین ردیف بودجه در سال 98 برای ساخت تونل های انتقال آب است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: طبق ماده 23 برنامه ششم، هرگونه انتقال آب بین حوضه ای ممنوع است و بنابراین علاوه بر اینکه دولت نمی تواند چنین اقدامی کند، مجلس نیز نمی تواند آن را تصویب کند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه حدود یکماه پیش با حضور نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری، دیداری با رئیس مجلس داشتیم، عنوان کرد: در این دیدار برای رئیس مجلس استدلال کردیم که این کار خلاف قانون است و تبعات بسیار خطرناکی برای خوزستان در زمینه های مختلف دارد.

وی افزود: همچنین در این جلسه موضوع صنایع آب بر در استانهای مرکزی نیز مورد بحث قرار گرفت که رئیس مجلس نیز قرار شد موضوع را در شورای عالی آب پیگیری نماید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همانگونه که پیش از این گفته شد، هیچ مخالفتی با انتقال آب فقط برای شرب نداریم اما میزان آب انتقالی اکنون بیش از 10 برابر نیاز شرب است و برای صنعت و کشاورزی نیز استفاده می شود.

آیت الله حیدری تصریح کرد: رئیس جمهور دوبار در سال 92 و 95 گفت که طبق مصوبه شورای عالی آب کشور، هرگونه انتقال آب از سرشاخه های خوزستان جز برای شرب خلاف قانون است، بنابراین دولت نمی تواند خلاف قانون عمل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها