رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: مدل توسعه امیرکبیر مبتنی بر توان داخل بود و بارها دست رد به دولت‌های مختلف زد.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۴۷
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت سالگرد شهادت امیرکبیر تاکید کرد: امیرکبیر نامی بزرگ در عرصه حکومت‌داری این کشور است؛ مهمترین پیام دوران صدارت او این است که در یک دوره کوتاه می‌توان کاری کرد که تبدیل به یک نماد شد، چیزی شبیه شهید رجایی در دوران معاصر خودمان. او ثابت کرد می‌توان کمتر از چهار سال در مصدر امور بود اما الگو شد، می‌توان در دورانی کوتاه نام نیک از خود به‌جای گذاشت، به‌جای اینکه بیست و‌ چند سال در دولت‌های مختلف بود و آخر هم ژست اپوزوسیون گرفت!

 

وی در ادامه پیام خود که در صفحه اینستاگرامش منتشر شده، ادامه داد: نکته مهم دیگر درباره امیرکبیر نگاه او به توسعه است، آنچه در تاریخ آمده نشان می‌دهد که مدل توسعه او نه مانند مدل‌های وارداتی و تک ساحتی سال‌های اخیر بلکه مدلی بومی و چند وجهی بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه تاکید کرد: مبارزه با ویژه‌خواری و رانت مزیت مهم صدارت او بود. او معتقد نبود «مقداری فساد روغن چرخ توسعه است و اگر در ساخت سدی مثلا پانصد میلیون اختلاس هم شده مهم نیست بلکه مهم آن سد است که می‌ماند!»

رستمی اعلام کرد: مدل توسعه امیرکبیر مبتنی بر توان داخل بود و بارها دست رد به سینه قراردادهای استعماری دولت‌های مختلف زد.

وی افزود: در صدارت امیر، فرهنگ به پای توسعه ذبح نشد و ‌حتی در سخت‌ترین شرایط هم به‌جای تساهل با فرق ضاله بابیت، مسیر مبارزه با آن‌ها را دنبال کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها در پایان پیام خود اشاره کرد: خلاصه اینکه مدل توسعه امیرکبیر به شکلی بود که دولت‌های غربی برای دولتش دست نزدند و هورا نکشیدند، بلکه برای قتلش نقشه کشیدند.

ارسال نظرات