عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی درباره علّت واکنش منفی‌اش به تجلیل شهردار تهران از حماسه ۹ دی، می‌گوید که تخصص پیروز حناچی این نیست که درباره ۹ دی اظهار نظر کند.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۴۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پیروز حناچی، شهردار تهران، اخیراً در مصاحبه‌ای گفته بود: «حماسه ۹ دی، پاسخ کوبنده‌ای به فتنه‌گران بود»؛ این سخن حناچی با واکنش محمّدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی مواجه شد. وی در واکنش به حناچی در توئیتی می‌نویسد: «ما زیاران چشم یاری داشتیم، خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم/ گفت‌وگو آیین درویشی نبود، ورنه با تو ماجراها داشتیم». 

 

 

واکنش منفی حق‌شناس در سالگرد یوم‌الله ۹ دی، واکنش‌های منفی به دنبال داشت. در همین زمینه خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با وی انجام داد. حق‌شناس گفت: سخن من با تمام دوستانی که چه موافق و چه مخالف در این برهه دارند وقایع سال ۸۸ را مرور می‌کنند این است که ما باید کمک کنیم تا از آن دوره که برای همه، دوره سختی بود، عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ کشور ضرر کرد و کسی نفع نبرد، اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم در راستای برچسب زدن به عده‌ای و فرار از ماجرا توسط عده‌ای دیگر عمل کنیم امروز به ما لطمه خواهد زد. تنها اتفاق مثبتی که می‌تواند به ما کمک کند، دوری از برچسب‌زنی‌ها و تلاش برای ایجاد جامعه‌ای منسجم است.

حق‌شناس افزود: شاید اگر این امر را به دانشگاه‌ها و حوزه‌های تحلیلی بسپاریم تا فارغ از حاکم شدن احساسات ورود بکنند بهتر می‌توانند درباره آن نظر بدهند؛ چرا که این حوزه‌ تخصصی گفتار و عمل آن‌هاست و می‌توانند موضوع را آسیب‌شناسی کنند و سهم کسانی که قصور و تقصیری داشته‌اند را روشن کنند. اینکه شخصیتی مثل حناچی که تخصصش شهرسازی است بخواهد در این حوزه ورود کند نه حوزه تخصصی‌ اوست و نه به کارش در شهرداری مربوط می‌شود؛ ورود وی به این موضوع یک ورود غیر تخصصی است و انتظار نمی‌رود که این اتفاق رخ دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملّی در پاسخ به این سؤال که آیا شما حماسه ۹ دی را واقعه‌ای ملّی نمی‌دانید؟ گفت: سخن من این است که ما هرچقدر بتوانیم به این ماجرا دقیق‌تر ورود کنیم و از موضع آسیب‌شناسانه به آن نگاه کنیم بهتر است.

حق‌شناس با بیان اینکه نمی‌توان مجموع حوادث سال ۸۸ را در ۹ دی خلاصه کرد، اظهار داشت: این حادثه، قبل و بعدی داشته و مجموعه مسائلی وجود داشته که یکی از آن‌ها که می‌توانیم بگوییم اتفاق مهمی هم بوده، ۹دی است؛ امّا اینکه این ماجرا و این روز را بدون قبل و بعد از آن بخواهیم مورد توجه قرار دهیم قطعاً به ما آسیب می‌رساند.

ارسال نظرات