رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار گفت: 150 ميليون تومان تسهيلات به اقامتگاه‌هاي بوم گري شهرستان سبزوار اختصاص خواهد يافت.
کد خبر: ۹۰۹۹۶۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در خراسان رضوي، سید رضا حسینی به پتانسيل‌هاي موجود در حوزه گردشكري اشاره و اظهار كرد: افزایش اقامتگاه‌ های بوم‌گردی در روستاهای هدف شهرستان سبزوار بدون شك اقتصاد مناطق روستایی را رونق می‌بخشد.

وی با تاكيد بر اينكه اقامتگاه های بوم گردی نقش مهمی در جذب گردشگر دارند، گفت: اكنون دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طبس و زعفرانیه اين شهرستان فعال است و علاوه بر اين درخواست تأسيس سه اقامتگاه دیگر در بخش مرکزی شهرستان سبزوار در دست بررسی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار اضافه كرد: 150 میلیون تومان تسهیلات برای رونق اقامتگاه‌های بومگردی این شهرستان در سال جاری به متقاضيان از سوي بانک عامل اختصاص يافته است.

حسيني در بخش ديگر سخنانش به با اشاره به اينكه اكنون۲۰ خانه تاریخی در شهرستان سبزوار شناسایی شده است، افزود: مرمت خانه‌های تاریخی و تبدیل آن‌ها به مجتمع‌های مسکونی و اقامتی زمینه جذب بيش از پيش گردشگران به سبزوار را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: جاده بین‌المللی تهران – مشهد، جاده تاریخی ابریشم و وجود ۹۵۰ اثر تاریخی، شرایط ویژه‌ای را برای ایجاد اقامتگاه‌ های بوم گردی و جذب گردشگران در سبزوار فراهم کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار خاطرنشان كرد: بیش از ۹۵۰ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۱ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها