رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: صندوق حمایت استان تا پایان سال جاری افتتاح می‎شود.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۵۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود رضا شاه‌کرمی امروز در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فن‌آور کشاورزی لرستان اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان از سال 91 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 5 مرکز رشد در شهرستان‌های بروجرد، خرم‌آباد، دلفان، الیگودرز و دورود فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان بیان کرد: مراکز رشد مراکز جامعی هستند که همه ایده‌های فناوری را در همه بخش‌ها شامل می‌شوند، اما در این میان جای مرکز رشد تخصصی کشاورزی خالی بود.

شاه‌کرمی افزود: پارک علم و فناوری مولفه‌هایی دارد که اگر این مولفه‌ها نباشند، نتیجه‌ای به دست نمی‌آید.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های اولیه و فیزیکی، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های حمایت مهمترین مولفه‌های پارک علم و فناوری به شمار می‌روند، تصریح کرد: صندوق حمایت در لرستان در حال راه‌اندازی بوده و امید است تا پایان سال آماده شود.

این مسوول ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری با شهرک‌های صنعتی تفاوت‌هایی دارند که باید مورد توجه فناوران قرار بگیرد که از جمله آن‌ها تفاوت‌ در معافیت‌های مالیاتی است.

شاه‌کرمی در ادامه از فرهنگسازی به عنوان مهمترین موضوع در مباحث فناوری یاد و بیان کرد: با وجود گذشت ده سال از فعالیت پارک‌های علم و فناوری اما هنوز گفتمان اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی شکل نگرفته است.

 وی عنوان کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد آموزش و پرورش باید به این عرصه‌ها ورود کرده و نقطه آغازی بر شکل‎گیری این گفتمان‌ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات