نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم اثر دارد اما هرجا ضعفی بوده و باعت شده به مشکلات دامن زده شود به خاطر تحریم نبوده بلکه ضعف مدیران از تحریم‌ها اثرگذارتر است و دشمن نیز تلاش می‌کند تا با دامن زدن به بدبینی نسبت به مسئولان، مردم را علیه نظام بشوراند.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۳۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ،علی‌محمد شاعری در جشن ولادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار که با شرکت مسئولان هیات امنا، هیئت‌های مذهبی و ائمه جماعات مساجد نکا و با حضور مسئولان شهرستان در مسجد زینبیه نکا برگزار شد، قیام عاشورا را یکی از اثرگذارترین رویدادهای تاریخ بشر توصیف و اظهار کرد: عاشورا به برکت حضرت زینب(س) زنده نگه داشته شده است.

وی افزود: بعد از آنکه یاران و شخص امام حسین (ع)برای تحقق هدف امر به معروف و نهی از منکر به شهادت می‌رسد رسالت کربلا بر دوش حضرت زینب(س) قرار داده می‌شود و کسانی که می‌خواستند پیام امام حسین(ع) به کوفه و مردم آن زمان نرسد، خواب‌شان تعبیر نشد و حضرت زینب(س) پیام امام حسین(ع) در عزت، شرافت و دفاع از کیان و اسلام ناب را به کوفیان آن زمان ابلاغ کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان ماندگار شدن واقعه کربلا به همت حضرت زینب(س) در طول تاریخ، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کردند با شمشیر می‌توانند قیام امام حسین(ع) را مهار کنند دیدند که خون بر شمشیر پیروز شد و امام حسین(ع) با نثار خون خود و یاران و حضرت زینب(س) با رسالت پیام‌رسان قیام کربلا، حماسه کربلا را برای همیشه در تاریخ اسلام ماندگار نمودند.

این مسئول اضافه کرد: قطعاً اگر قیام امام حسین(ع) و رسالت حضرت زینب(س) نبود امروز تنها پوسته‌ای از اسلام مانند دین‌های که امروز وجود دارند باقی می‌ماند.

وی اسلام برجای مانده از قیام عاشورا را دینی مورد قبول مظلومان عالم خواند و گفت: اما اسلام قیام امام حسین(ع) در دنیا برای ملت‌های تحت ستم پذیرفته شده است.

* توان آخر دشمنان خارجی و داخلی برای از پای درآوردن نظام

شاعری با اشاره به قرار داشتن در آستانه سالگرد 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: آمریکا بنا داشت ایران اسلامی چهلمین سالگرد انقلاب را تجربه نکند و به همین دلیل و با برنامه‌ریزی دقیق در سال 97 همه تلاش خود را به کار گرفت تا انقلاب را از پای در آورد.

وی افزود: از ابتدای سال رئیس جمهور آمریکا که مشی قلدرانه و بی‌خردی‌اش برای دوستانش هم آشکار شده تلاش کرد از معاهده بین‌المللی برجام خارج شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا در ابتدای سال 97 یک تنه از برجام خارج شد و اعلام کرد که من با خروج از برجام به هیچ یک از مفاد آن متعهد نیستم و اعلام صریح کرد که تحریم هوشمندانه و کشنده علیه ایران به اجرا در می‌آورد به‌گونه‌ای که در مردادماه گفت من تحریم فاز دوم را به اجرا در می‌آورم و در 13 آبان هم مرحله سوم تحریم‌ها را کلید زد.

این مسئول از پای در آوردن نظام قبل از 40 سالگی را هدف تمام این اقدامات برشمرد و اضافه کرد: در ابتدای امسال قبل از تحریم، تلاطم بازار دیده شد که ارز چگونه افزایش پیدا کرد و بسیاری از دلال‌ها و عوامل دشمن در داخل کشور به استقبال تحریم رفته بودند تا ضربه کاری را به نظام وارد کنند، گفتند ملت را ناراضی و مقابل دولت و نظام قرار می‌دهیم، مشکلات را به چالش تبدیل کرده و مردم را به مسئولان و نظام بدبین کرده و با از بین بردن اعتماد مردم به نظام که بزرگترین سرمایه اجتماعی است دیگر چیزی از نظام باقی نمی‌ماند.

وی گفت: با این هدف که نظام را در آستانه 40 سالگی از پای در می‌آورند قیمت بسیاری از مواد و اجناس را بالا بردند، هرچند دولت در برخی جاها ناتوانی به خرج داد مجلس وارد عمل شد و رهبری نیز دستورات لازم را داند.

* اقدامات مجلس برای ساماندهی اوضاع اقتصادی

شاعری با اشاره به اقدامات مجلس برای سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور، تغییر چهار وزیر اقتصادی دولت را در همین راستا توصیف و تأکید کرد: برای ایستادگی در برابر تلاش دشمن همه در مجلس بسیج شدند که این کار باید اتفاق بیفتد چراکه موضوع بر سر بود و نبود نظام بود چون می‌خواستند پرچم سفید را در برابر آمریکا بالا ببریم اما با این اقدامات قیمت ارز ثابت شد.

وی افزود: وقتی مدیریت‌ها به بلوغ رسیده و کارآمد می‌شوند نقش آن در جامعه دیده می‌شود به عنوان مثال یک مدیر بانک مرکزی کار را رها کرده بود اما یکی علمی و با دلیل انجام داد و تغییر در عملکرد نیز به خوبی نشان داده شد.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اعتقاد را داریم که یک ملت اگر می‌خواهد به آرمان‌ها و شعارهای بلند انقلاب در استقلال و آزادی برسد باید بر هویت و توانمندی خود باور داشته باشد چراکه اگر این هویت‌ها را باور کرده و از مدیران کارآمد و پاکدست استفاده می‌کردیم اجازه دخالت و عربده‌کشی به آمریکا داده نمی‌شد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون فشارهای اولیه از سر کشور رفع شده، اضافه کرد: این اعتقاد را داریم که این ملت دارای سرمایه‌های بزرگ و نیروهای نخبه هستند که اگر کار را به آنان بسپاریم بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی تحریم‌ها را بسیار هوشمندانه و دقیق ارزیابی و فشار را بسیار سخت برشمرد و گفت: تمام تلاش آن‌ها این است که مرزها را ببندند و کشتی‌ها نتوانند بار را تخلیه کنند، در همین روزهای اخیر با فشاری که آورند قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش پیدا کرد اما ملت ما آبدیده شده و بر هویت خود باورمند و بر راه امام و رهبری تا آخرین نفس ایستادگی می‌کنیم.

* بازگشت به مدیریت انقلابی در جهاد سازندگی

شاعری با اشاره به برگزار شدن هرچه باشکوه‌تر چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده مردم، به گله‌مندی مردم پرداخت و اظهار کرد: البته مردم گله‌مندی دارند که مسئولان از استاندار و فرماندار تا وزرا و خودم باید بشنوند و باید بدانند که یک روستا، شهر و کشور زمانی ساخته می‌شود که آدم‌های سالم و با رویکرد مدیران جهادی در رأس امور باشند.

وی ضعف مدیران را اثرگذارتر از تحریم‌ها خواند و افزود: تحریم اثر دارد اما هرجا ضعفی بوده و باعت شده مشکلات دامن زده شود به خاطر تحریم نیست مثلاً کشورهای آلمان و ژاپن را بعد از جنگ جهانی تحریم کردند اما این کشورها بدون نگاه به تصمیم دیگران کار خود را می‌کردند و موفق هم شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان کارآمدی مدیریت جهادی در روزهای کمبود جنگ در قالب جهاد سازندگی همه را در این شرایط مسئول دانست و خاطرنشان کرد: با تصمیمات علمی، اقدام جهادی و خداپسندانه مشکلات غیرقابل حل نیستند و امروز باید همان شیوه‌های با روحیه اول انقلاب براساس اخلاص و مجاهدت در دستور کار قرار بگیرد.

* هدف دشمنان در شوراندن مردم علیه نظام

شاعری با هشدار نسبت به دامن زدن به بدبینی مردم نسبت به مسئولان و نظام در فضای مجازی، تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهند مردم را نسبت به روسای قوا، وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و سایر مسئولان نظام بدبین کنند.

وی افزود: چگونه است که در این یک سال و همزمان با تحریم همه بد شدند بلکه اینگونه نیست و ما باید هوشمند و هوشیار بوده و با حواس جمع به نشانه‌هایی که رهبری معظم انقلاب می‌دهد توجه کنیم.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تضعیف دولت و مسئولان را راهکار حل مشکلات ندانست و اذعان کرد: تضعیف اداره‌کنندگان کشور راه حل نیست بلکه راه حل در تقویت مسئولان است البته باید حواس‌ها جمع باشد که مسئولان ناکارآمد به خصوص افرادی که دزد مشکل ایجاد می‌کنند با صراحت برخورد کرده و ظرفیت برخورد را نیز داشته باشیم.

این مسئول خواستار توجه هرچه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به شرایط حساس کنونی شد و شوراندن مردم علیه نظام برای انقلابی علیه انقلاب اسلامی را هدف دشمنان خواند و اضافه کرد: وقتی با یک نفر برخورد می‌شود نباید تصور شود که همه اینگونه هستند چراکه این را دشمن می‌خواهد تا نشان دهد که همه مسئولان جمهوری اسلامی دزد و ناکارآمد هستند تا مردم را به شوراندن علیه نظام تشویق کنند.

وی گفت: دل خودم از عملکرد ضعیف برخی از مسئولان پر است اما در زمان بیان مطالب خیلی از ملاحظات جلوی چشمانم را می‌گیرد، همه ما باید خود را یک رئیس جمهور، وزیر و نماینده بدانیم و مراقب و در تلاش برای حفظ نظام باشیم تا در مسیر حرکت خود دچار اشتباه استراتژیک نشویم.

* تبدیل شدن به سوریه و یمن نتیجه اشتباه استراتژیک

شاعری نتیجه ارتکاب استراتژیک در کشور را تبدیل شدن کشور به شرایط سوریه، لبنان و یمن دانست و تأکید کرد: تمام اقداماتی که در کشورهای اطراف انجام داده‌اند با هدف انقلاب و نظام ما بوده است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم انقلاب و رهبر معظم انقلاب تنها نباشد اکنون زمان آن است چراکه فشار و توطئه‌ها سنگین هستند اما باید هوشمندی ما هم باید به مراتب بیشتر از سال‌های قبل باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مردم را همیشه هوشمندتر و صبورتر از مسئولان توصیف و بیان کرد: همه باید تلاش کنند تا کار، فکر، جهاد و حرکت‌های ما تنها در مسیر خدا و برای خداوند باشد.

بلاغ مازندران 

ارسال نظرات
پر بیننده ها