محمد فرخی
با حضور پرشور زنان انقلابی قرچک؛
امام جمعه قرچک در همایش باشکوه بانوی انقلابی با ابراز اینکه دنیا تشنه فضائل انسانی است، گفت: امروز مردم سراسر جهان خواهان شرافت انسانی و به دنبال شناخت حقیقت وجودی انسان و زنان هستند.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۱۴
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همایش باشکوه بانوی انقلابی امروز همزمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علی‌ها به همت بسیج جامعه زنان قرچک در ورزشگاه ۲ هزار نفری شهدای هفتم تیر این شهرستان باحضور اقشار مختلف بانوان برگزار شد.
حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در این همایش که با حضور خانواده معظم شهدا و جمعی از بانوان برگزار شد ضمن تبریک ولادت عقیله بنی هاشم، ابراز کرد: امروز نقش زنان در تاریخ انقلاب و اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی به تقارن ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با ولادت بانوی صبر و ایثار اشاره کرد و گفت: این انقلاب بی شک بر توفیقات همه زنان و یاران راستین اسلام ناب و پیروان حضرت زینب کبری (س) افزود، اکنون بهترین زمان است تا با حضور اساتید حوزه و دانشگاه سیره عملی این حضرت برای همگان تبیین شود.

همایش بزرگ بانوی انقلاب برگزار شدهمایش بزرگ بانوی انقلاب برگزار شد
وی با ابراز اینکه حضرت زینب (س) الگوی یک دختر، مادر و خواهر انقلابی است، یادآور شد: آن بانوی شجاع هیچگاه در راه خویش در برابر ناملایمتی‌ها کوتاه نیامد بلکه هر روز در راه خود قوی‌تر و مصمم‌تر می‌شد.
وی صبر و استقامت را اهم ویژگی‌های حضرت زینب (س) دانست و ادامه داد: از این رو آن حضرت را ام المصائب نامیدند.
وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب (س) نقش بسزایی در انتشار حقایق نهضت کربلا و مکتب عاشورا داشت، خاطرنشان کرد: آن حضرت تنها پرستار جسم نبودند بلکه از دین و مکتب پاسداری کردند و پیام آور قیام کربلا بودند، سخنرانی‌های آن حضرت سبب روشنگری وقایع کربلا و معرفی یزیدیان شد.

همایش بزرگ بانوی انقلاب برگزار شدامروز دنیا تشنه فضائل انسانی است
وی با ابراز اینکه دنیا تشنه فضائل انسانی است، افزود: امروز مردم سراسر جهان خواهان شرافت انسانی و به دنبال شناخت حقیقت وجودی انسان و زنان هستند، لازم است تا امروز زنان با الگوگیری از حضرت زینب (س) به عناصری تاریخ ساز تبدیل شوند.
وی با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف زندگی، بیان کرد: بانوان باید سیره عملی حضرت زینب را الگویی در زندگی خویش قرار دهند، آن حضرت ضمن اینکه شکایتی در کربلا نداشت بلکه با آرامش روحیه مجروحان و خانواده‌های شهدا را تقویت می‌کرد.
وی با تأکید بر اینکه سیره بزرگ بانوی کربلا بر پایه سیره فاطمی و علوی ساخته شده، ابراز کرد: امروز هم که سیبل هجمه‌های فرهنگی دشمن قرار گرفته ایم، لازم است تا زنان انقلابی با الگوگیری از آن حضرت (س) در عرصه‌های جامعه حضور پیدا کنند.

همایش بزرگ بانوی انقلاب برگزار شد

ولایت مداری حضرت زینب چراغ راهنمای همه زنان باشد
همچنین حوریه خدایی استاد حوزه و دانشگاه با حضور در این مراسم درباره مقام زن در اسلام با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) همانند حضرت زهرا (س) در تاریخ بسیار مظلوم واقع شده است، گفت: حضرت زینب چاه درد دل امام حسین (ع) و معدن عاطفه در کربلا بودند.
وی ادامه داد: در نگرش اسلام، آنچه در رابطه با مقام زن حائز اهمیت است، این است که از زن به عنوان الگوی برتر در آیات قرآن یاد شده است.
مؤلف کتاب "مجموعه سوالات حدیث‌شناسی" ابراز کرد: با وجود اینکه دقیقاً اسم حضرت آسیه (س) در قرآن نیامده است، اما آیه‌ای موجود است که در آن از حضرت آسیه یاد شده است که ایشان را الگویی برای همه ایمان آورندگان چه زن و چه مرد می‌داند.
وی با اشاره به اینکه در آیات قرآت نسبت به فعالیت پرشور زنان در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأکید فراوان شده است، تصریح کرد: زنان باید در فعالیت‌های اجتماعی توجه کامل به الگوی حرکتی در مصادیق آیات قرآن داشته باشند.
مدیر سابق حوزه علمیه قبا با تأکید بر اینکه باید در حرکت‌ها و خیزش هایمان به الگو‌های حرکت‌های تاریخی از صدر اسلام تاکنون توجه داشت، بیان کرد: برای زنان مؤمن و انقلابی درک سیره زندگی بانوی صبر و ایثار بسیار مهم است.

همایش بزرگ بانوی انقلاب برگزار شد

خانوده شهدا، نمونه بارز الگو پذیری از حضرت زینب کبری هستند
وی با یادآوری اینکه حضرت زینب (س) هیچ اعتراضی به حضرت سیدالشهدا (ع) در حرکت و قیام شهادت طلبانه ایشان نداشتند، مطرح کرد: این گونه رفتار یعنی تسلیم بودن در مقابل فرامین ولایت، تسلیم بودن در احکام دین و پذیرش آن‌ها از روی تعقل و اختیار.
مدرس حدیث‌شناسی عنوان کرد: آنچه برای ما از زندگی زینب کبری (س) به عنوان چراغ راهنما و الگوی مورد نیاز است؛ ولایت مداری، تشخیص حرکت‌ها و به موقع تصمیم گرفتن و حرکت کردن، عامل بودن به احکام دین، شناخت حق و قرار گرفتن در مسیر حق است.
استاد حوزه با اذعان به اینکه با گذشت ۴۰ ساله از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، امروز ما مدیون خانواده‌های شهدا هستیم، اظهار داشت: همسران و مادران شهدا، نمونه کامل و بارزی از الگو پذیری از حضرت زینب کبری (س) هستند، آن‌ها در عمل نشان دادند که از حضرت زینب (س) پیروی کرده اند و لازم است تا ما هم از آن‌ها درس بگیریم.
خانم خدایی در پایان با ابراز اینکه هر چه را که ما در کتاب‌ها و در کلاس‌ها در محضر اساتید فراگرفته ایم، خانواده شهدا به طور عملی پیاده کرده اند، گفت: اعمال خانواده شهدا در واقع جامه عمل پوشاندن به رشادت‌های حضرت زینب (س) بوده است، چرا که اگر تنها فعالیت‌ها و حرکت‌های حضرت زینب (س) در مقابل یزیدیان را بازگو می‌کردند برای ما فقط یک شعار محسوب می‌شد.
گفتنی است اجرای گروه‌های هنری، ورزشی، مداحی و تجلیل از مادران و همسران شهدا و بانوان موفق عرصه‌های علمی، ورزشی و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برپایی ایستگاه‌های سلامت، مشاوره، نقاشی و مسابقه کودک، نمایشگاه عکس دستاورد‌های انقلاب اسلامی و شهدای شاخص زن و میز اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های این همایش بود. /#

ارسال نظرات
آخرین اخبار