خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق اصفهان:
حجت الاسلام غلامرضا عرب مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان گفت : حضرت زینب (س) در مجلس شام با سخنرانی های خود یزیدیان را رسوا نمودند.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان ، حجت الاسلام عرب مسئول نمایندگی ولی فقیه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) ، در جمع پایوران ناحیه ی امام صادق (ع) به ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ اشاره و گفت : حضرت زینب (س) 7 نفر از معصومین (علیهماالسلام)را درک کردند که عبارتند از حضرت پیامبر(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت علی (ع) ،امام حسن و حسین(علیهماالسلام)،امام سجاد و امام باقر(ع) که این خود افتخار بزرگی است که نصیب این بانوی بزرگوار شده است.

وی در ادامه به ویژگی اصلی حضرت زینب (س) اشاره کرد که همانا صبر ایشان بوده است و باتوجه به اینکه در واقعه ی کربلا چندین نفر از عزیزان خود را از دست داده بود و وقتی از وی پرسیدند در کربلا چه دیدی ؟ فرمودند به غیر از زیبایی چیزی ندیدم. و این معرفت ایشان را می رساند و از ویژگی های دیگر این بانوی بزرگوار اطاعت پذیری و تبعیت پذیری از امام زمان خود بود که تا آخرین لحظه ی عمر خود از ولایت حمایت می کردند.

عرب افزود : حجاب و حیای حضرت زینب (س) مثال زدنی بود به طوریکه تا لحظه ی اسیر شدن پس از وافعه ی کربلا هنوز کسی ایشان را ندیده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام صادق (علیه السلام) تأکید کرد پس از واقعه ی کربلا حضرت زینب (س) در هر مجلس یزیدیان را رسوا نمود بطوریکه چهره ی پلید و زشت آنها برای تمامی مردم نمایان شده بود.

وی به نامگذاری ایام ولادت حضرت زینب (س) به روز پرستار اشاره کرد و گفت : بسیار مناسب است این نامگذاری .چرا که حضرت زینب(س) در کربلا و پس از آن یعنی ایام اسارت اهل بیت (سلام الله علیها)پرستاری امام سجاد(ع) که در بستر بیماری بودند و کودکان را برعهده داشتند.

در پایان از برادر پاسدار مهری از پرستاران و امدادگران با تجربه ی این ناحیه تجلیل بعمل آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار