رییس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: مجموعه ی مطالب در خصوص نقش حضور یکپارچه سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی و خدمات آن به چاپ سیده است.
کد خبر: ۹۰۹۹۵۰۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج سردار سه دهی رییس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح عصر دیروز در مراسم آیین رونمایی از دو اثر ارزشمند در حوزه ادبیات جنگ ضمن تقدیر از نویسندگان دو اثر ارزشمند در حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت هشت سال دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب در تعبیر معجزه بودن هشت سال دفاع جانانه، انقلاب اسلامی را معجزه دهه 50 و جنگ تحمیلی را معجزه دهه 60 معرفی کرد.
وی در ادامه معجزه بودن انقلاب اسلامی را عدم کفویت به لحاظ تجهیزات و امکانات خاطرنشان کرد و گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی روز به روز ظرفیت و تسلیحات دشمن اضافه می‌شد و هیچ نسبتی بین ما و آنها برقرار نبود و طرف مقابل از جانب همه کشورها حمایت می شد اما پیروزی مطلق متعلق به مردم و انقلاب شد و این همان معجزه است.
سردار سه دهی در ادامه افزود: حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای از دشمن پشتیبانی می کردند، در ساعات شروع جنگ رسما 32 کشور برعلیه جمهوری اسلامی اعلام آمادگی کردند، آن روز هم ما در تحریم به سر می بردیم و امکان تهیه ابتدایی ترین وسایل جنگ را هم نداشتیم، این تفسیر دیگری از معجزه است.
رییس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه قرائات مختلفی از جنگ وجود دارد و در یافتن قرائت صحیح باید دقت نظر وجود داشته باشد گفت: با توجه به اینکه قرائات مختلفی از جنگ وجود داشت، باعث شد سراغ سپاه و ارتش برویم و نقش هر دو را در دفاع مقدس را از منظر رهبری مطرح کنیم زیرا سخن ولایت فصل الخطاب است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه ی مطالب در خصوص نقش حضور یکپارچه سپاه و بسیج در هشت سال جنگ تحمیلی و خدمات آن به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: معظم له بارها به کرات اشاره به نقش موثر سپاه و بسیج کرده است که در یکی از اشارات پیروزی جنگ هشت ساله را مرهون تلاش همه جانبه سپاه و بسیج قلمداد می کنند و از تلاش آنان تقدیر می کنند.
سردار سه دهی در پایان گفت: الحق و الانصاف کتاب منشور هدایت و حقیقت درخشان کتب در تراز مرجع هستند و در باب روایت ادبیات دفاع مقدس و تبیین نقش سپاه و بسیج ایفای نقش می کنند.
 
ارسال نظرات