وی عنصر شهادت را عنصر مبقیه اسلام قلمداد کرد و گفت: وقتی زمین دریای آتش می‌شد عبور از این دریا جز با ایمان و روح شهادت‌ طلبی ممکن نبود و این شهادت بود که عامل پیروزی‌ها بود.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۹۵
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
 
اگر کربلای 5 نبود کربلای 4 کامل نمی شد به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز در مراسم آیین رونمایی از دو اثر ارزشمند در حوزه ادبیات جنگ ضمن تکریم سرداران رشید سپاه اسلام در جنگ تحمیلی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کربلای 4 نبود موفقیتی در کربلای 5 عائد نیروهای انقلابی نمی شد همانطور که اگر کربلای 5 نبود کربلای 4 کامل نمی شد، این دو عملیات یک تنه توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

وی با اشاره به این واقعیت که تنها جنگ می تواند تمام ظرفیت های بالقوه را فعلیت دهد گفت: یک امت ابتدا با حقیقت روحانی و جسمانی خود وارد صحنه می شوند، جنگ تنها معیار شناساننده ی دامنه ی حیاتی و مماتی یک کشور است که مرز بقا و ممات یک کشور را مشخص می کند.

سردار سلامی در ادامه افزود: قاعده ی جنگ این است که کشورهایی که ابرقدرت سیاسی تلقی می شوند یا از پشتوانه اقتصادی تمام نشدنی برخوردار است به پیروزی نزدیک تر باشند اما مواجهه ما با عنصر ایمان تمام قاعده ها را در هم شکست.

وی طرف مقابل در هشت سال دفاع مقدس را جامع تمام شاخصه های سیاسی و اقتصادی و حمایت های ابرقدرت خاطرنشان کرد و گفت: قاعده ی عمومی این است که هر کشوری مقیاس برتری بیشتری داشته باشد پیروز باشد، همه این عوامل در اختیار دشمن مابود و بنا بر این معیارها برتر بود اما دنتیجه معکوس شد و دفاع مقدس ما قاعده عمومی و نظریه رایج جنگ را در تفکر جهانی بر هم زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن بیان اینکه نیروی ایمان و قوه ی یقین تمام معادلات را بر هم زد گفت: دفاع مقدس نمایانگر حقیقتی نو از ایران گره خورده با اسلام را نشان داد و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شناخت معارف دفاع مقدس موید این مطلب است که خود نشان از عمق بصیرت معظم له دارد.

وی عنصر شهادت را عنصر مبقیه اسلام قلمداد کرد و گفت: وقتی زمین دریای آتش می‌شد عبور از این دریا جز با ایمان و روح شهادت‌ طلبی ممکن نبود و این شهادت بود که عامل پیروزی‌ها بود.

سردار سلامی در پایان با اشاره به آموزه ها و تعالیم دینی و توجه به عنصر توکل و توسل گفت: ما تا زمانی که ایمان داریم شکست نخواهیم خورد، تا زمانی که توکل به ذات او مورد توجه قلوب ماست هیچگاه شکست در ما راه ندارد و این اطمینان قلبی ملت ایران از تهدیدات دشمن برخواسته از همان روحیه ی توکل و قوت ایمان است.

 

ارسال نظرات