یک فعال منابع طبیعی گفت: انتقال آب از این شهر به شهر دیگر اشتباه است ،رفتن سراغ آب های ژرف از دیگر عوامل محسوب می شود که اصلا توجیهی ندارند.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۹۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک ؛ مهندس اکبری نخبه بسیجی ،کارشناس و محقق منابع طبیعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به بحران آبی که در کشور وجود دارد و این موضوع بیشتر به بحث کشاورزی ارتباط پیدا می کند نگاه هر انسان دغدغه مندی را جلب توجه خود می کند که شرایط کشور را تحت تأثیر قرار داده است.
وی افزود: اقلیم خشک و هم روش ها و تصمیم گیری های نامناسبی که انجام شده است این موضوع را دچار یک بحران جدی کرده و مسئولین باید در فکر حل این بحران به طور جدی تدبیری کنند.
این فعال منابع طبیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر توقعاتی که از مسئولین است گفت: متأسفانه چند روز پیش هیئت دولت طرحی را به نام انتقال آب از سرچشمه های کارون را تصویب کرد که در راستای همان تصمیمات اشتباه در حوزه کمبود آب می باشد.
وی ادامه داد: یک اژدهای هفت سر علنا آب ها و ذخایر آبی این کشور را دچار نابودی کرده است،از مهمترین عوامل این نابودی می توان مسائلی چون؛ سد سازی که در مقطعی فکر می کردیم خوب است ولی اکنون یک معضل حساب می شود، چاه زدن های عمیق دیگر عامل است که بیش از توان سفره ها برداشت داشته ایم.
مهندس اکبری اظهار داشت: بحث انتقال آب ها از دیگر عوامل است که انتقال آب از این شهر به شهر دیگر همگی اشتباه هستند،رفتن سراغ آب های ژرف از دیگر عوامل محسوب می شود که اصلا توجیهی ندارند.
وی تصریح کرد: شیرین سازی آب،خشک کردن دریاچه ها و... از قبیل این مشکلات است که نشان از این دارد در حوزه آب اصلا خوب کار نکرده ایم.

ارسال نظرات