خبرهای داغ:
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه عاشورا:
به منظور بازخوانی عملیات کربلای 4و5، یادواره شهدا با حضور مسئولین و رزمندگان 8 سال دقاع مقدس خوی و خانواده معظم شهدا در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۸۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه عاشورا  در یادواره شهدا عملیات کربلای چهار و پنج، گفت: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت گامی مهم در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست چرا که دشمنان از این یادواره ها واهمه دارند.

فرمانده گردان امیرالمومنین(ع) لشکر۳۱ عاشورا در کربلای 5 شلمچه گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس در توانایی، بنیه جسمانی و اعتقادی مثال نزدنی هستند چرا که با کمترین آموزش لجستیک و امکانات توانستند جغرافیای کشور را حفظ کرده و نیات پلید شیطان بزرگ آمریکا را به رویا تبدیل کنند و امروز ما رهروان و همرزمان شهدا بیکار ننشستیم و دشمن را فرسنگ‌ها از این سرزمین دور کردیم.

سردار محمد حبیب الهی ولایت پذیری و بی اعتنایی به قدرت‌های شرق و غرب را از ویژگی‌های مهم شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا با اطلاعت پذیری از فرمان امام خمینی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز به الگویی برای جوانان تبدیل شدند.

وی با گریز به خاطراتی از همرزمان شهیدش در کربلای 4و 5 گفت: دشمن نقطه قوت ما را می‌داند و بر روی آن متمرکز شده است ولی تا زمانی که فرهنگ دینی، استحکام بنیان خانواده و پشتیبانی از ولایت فقیه در کشور موج بزند دشمن نخواهد توانست کاری از پیش ببرد.

مداحی برادر حاج جواد طبقی و قرائت دلنوشته توسط دختر شهید مردانی، پخش کلیپ و نماهنگ از برنامه های این یادواره بود که حال و هوای  دوران جنگ را در فضا حاکم کرد.
گفتنی است عملیات کربلای ۵‌  یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود و در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز مبارک‌ یازهرا(ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات