خبرهای داغ:
یک درمانگر متخصص اعصاب و روان به طنین یاس گفت:

تعمیق روابط عاطفی مهمترین راه حل از بین بردن سوء ظن همسر

یک متخصص اعصاب و روان گفت: روان پریشی و بروز افکار منفی نسبت به همسر در صورتی که هیچ علائم و نشانه ای در این راستا وجود ندارد به مثابه یک غده سرطانی است که اگر درمان و کنترل نشود همانند غده در پیکره خانواده رشد می کند.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۷۰
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکتر مسعود نامجو، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، سوء ظن را به مثابه یک غده سرطانی در بدن دانست و گفت: روان پریشی و بروز افکار منفی نسبت به همسر در صورتی که هیچ علائم و نشانه ای در این راستا وجود نداشته باشد به مثابه یک غده سرطانی است که اگر درمان و کنترل نشود باعث از بین رفتن شاکله خانواده می شود، از این رو حتما باید توسط متخصص اعصاب و روان تحت درمان قرار گیرد.
وی سوء ظن هایی از این دست را نوعی بیمار تلقی کرد و افزود: اگر همسر شما بدون دلیل سوء ظن دارد نشانه این است که به طور غیرمستقیم دچار عدم اعتماد به نفس می باشد و به صراحت اعلام می‌کند که من آدم قابلی نیستم و در نتیجه شایسته وفاداری نخواهم بود.
این متخصص اعصاب و روان تصریح کرد: بر اساس این استدلال، فرد یک بیمار تلقی می‌شود.
نامجو، برخی از سوء ظن‌ها را ناشی از بیماری درونی افراد دانست و گفت: متاسفانه این نوع طرز تفکر در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد اما کمتر زوجی برای حل مشکلات خود به ما مراجعه می‌کنند در بسیاری از موارد این نوع شک و سوء ظن ممکن است ناشی از یک نوع اختلال روانی در فرد باشد که اینگونه بروز داده می شود که باید توسط متخصص اعصاب و روان ریشه یابی و درمان شود.
این متخصص اعصاب و روان، پرخاشگری و بگو مگوهای بدون منطق را از آثار این معضل بر شمرد و تاکید کرد: پرخاشگری در درجه اول ممکن است بعد از سوء ظن‌های بسیار در خانواده‌ها رخ دهد و آنقدر تعداد پرخاشگری‌ها رو به فزونی می‌رود که کم کم به یک اختلال جدی در خانه تبدیل می‌شود .
وی ، وظیفه همسر در قبال سوء ظن‌های بی مورد را بسیار مهم دانست و گفت: در درجه اول تنها کسی که می‌تواند به طرف مقابل که دچار سوء ظن‌های بی مورد شده است کمک کند همسر او است و باید به گونه ای رفتار کند که ذره ای احساس شک را در خانه یا بیرون از خانه به جای نگذارد و با احساس عمیق عاطفی خودش را به همسرش نزدیک تر کند تا طرف مقابل احساس امنیت بیشتری پیدا کرده و در این مرحله بهتر است که بیان احساسات با زبان واقعی صورت گیرد.
گفتگو: حامد کوماهی /طنین یاس

ارسال نظرات
آخرین اخبار