خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

رسالت شبکه استانی توجه به مقولات فرهنگی، آموزشی و هدایت افراد در پهنه استان است

انبارلویی گفت: ماموریت شبکه استانی این است که به مقولات ریز فرهنگی، آموزشی و هدایت انسان ها در پهنه استانی بپردازد که ما هم برای رسانه استانی خودمان برنامه های مختلفی را برای اقشار و سنین مختلف داریم
کد خبر: ۹۰۹۹۴۵۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صبح امروز(شنبه) مهندس  سعید  انبارلوئی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در یدار با رزمندگان سپاه حضرت صاحب الامر(ع) استان قزوین ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و تبریک روز پرستار عنوان کرد: در دنیای امروز رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه یک کشور داشته باشد.
وی تصریح کرد: شورای فضای مجازی در خصوص ابعاد انقلاب صنعتی در دنیا پژوهشی را انجام داده است که در این پزوهش سه محور اصلی اتفاق افتاده است. این محورها شامل محور فیزیکی است که مانند ربات های پیشرفته و یا خودروهای بدون سرنشین می باشد که دنیا امروزه به پیشرفت های خوبی در این زمینه رسیده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: محور دوم محور دیجیتال است که در این دوره اینترنت اشیاء پابه ظهور و بروز می گذارند. محور سوم محوربیولوژیکی است که انسان دست به تولید کالاهای هوشمند می زند و پروژه ویرایش ژن در نسل ها در دنیا اتفاق می افتد که در نظام سرمایه داری از مولفه های بسیار مهم به شمار می رود.
انبارلوئی با توجه به سیاست های استکباری و استثماری در دنیا بیان کرد: طی 200 سال گذشته یعنی ازحدود سال 1800میلادی به بعد کشورهای استکباری شروع به استکبار و استثمار در سایر کشورها کرده است که با توجه به این ابرقدرت های سرمایه داری نیاز به ابزار هایی برای نفوذ در سیر کشورها داشته اند .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: یکی از این ابزارها ابزار رسانه می باشد که نقش بسیار مهمی بعنوان یک ابزار دارد. رسانه سرمایه داری حتما باید خودش را برای مخاطب بزک و قابل پذیرش نماید تا بتواند افکار عمومی را کنترل کند.از این رو از دید نظام سرمایه داری باید چند محور را در مردم بوجود بیاورند که یکی از این محورها این است که حسی را در میان مردم بوجود بیاورند که استقلال کشور خودشان را زیر سوال ببرند.
انبارلوئی اضافه کرد: محور دوم این می باشد که اعتماد به حاکمیت را در میان مردم کمرنگ نمایند به این شیوه که مشکلات را در کشورهای در حال توسعه بزرگنمایی می کنند و دستاوردها و پیشرفت و توسعه آن کشور را بیان نمی کنند. با این حال یک زمینه های پذیرش در مخاطبین باید وجود داشته باشد تا دشمن با تحریک آن بتوند در افکار آنها تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: یکی از این زمینه ها این می باشد که احساس فقر را به جای خود واقعی فقر به مردم القاء نماید بدین صورت که خود فقریک چیز است ولی احساس فقر چیز دیگری است که این را دشمن به مخاطبین خود القاء می کند و یا واژه هایی مانند عدالت و خوشبختی و غیره که وازه هایی است که یک معنایی دارند اما احساس عدالت و یا احساس خوشبختی واژه های دیگری هستند که دشمن در فضای مجازی و در غیاب و عدم حضور و یا منفعل بودن رسانه های داخلی آن کشور القاء می کند.
وی خاطر نشان کرد: 100سال پیش روزنامه ها فعال بودند و پا به عرصه گذاشتند که می توانستند معادلات را در دنیا تغییر دهند همچنین 80سال پیش رادیو فعال و50سال پیش تلویزیون شروع بکار کرد و20سال پیش ماهواره ها آمدند که ناحیه گسترش آنها با تلویزیون متفاوت بود و مرزهای جغرافیایی را در نوردید.20سال پیش نیز رسانه های مجازی ظهور پیدا کردند براساس زمانبندی در زمان حال، رسانه غالب اینترنت می باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در حال حاضر کشورهای سرمایه داری این را به کشورهای در حال توسعه القاء می کنند که با وجود اینترنت و فضای مجازی دیگر نیازی به رادیو و تلویزیون نیست و این رسانه ها باید تعطیل شوند که ما قبول داریم رسانه ها دچار تحول شده اند اما این به معنای ساقط کردن سایر رسانه ها نیست. آنها با القاء این مطالب می خواهند از دور افکار ملت ها را مدیریت نمایند.
انبارلویی اضافه کرد: دولت غاصب اسرائیل از 4سال پیش نیروهای خود را فقط به عنوان سرباز فضای مجازی تشکیل داده است تا با یادگیری زبان و لهجه اقوام مختلف ایرانی با ایجاد شبهه میان آنها و حاکمیت تفرقه ایجاد نماید. در این راستا وظیفه ما این است به فرموده مقام معظم رهبری، صدا و سیما یک دانشگاه است از تمام ظرفیت ها جهت خثی سازی نقشه های دشمن استفاده نمایید.
وی اضافه کرد: ماموریت شبکه استانی این است که به مقولات ریز فرهنگی، آموزشی و هدایت انسان ها در پهنه استانی بپردازد که ما هم برای رسانه استانی خودمان برنامه های مختلفی را برای اقشار و سنین مختلف داریم. یکی از انتقادهایی که به رسانه ملی و محلی وارد می باشد این است که با وجود اینکه اهداف تعیین شده را دنبال می کند و در این راه مشکلات و موانعی نیز وجود دارد از تمام ظرفیتی که نظام می خواهد چه در داخلی و چه خارجی هنوز از آن استفاده نگرده است.
انبارلوئی ادامه داد: ما باید برای نسل چهارم انقلاب که شاهد دفاع مقدس نبودند، مفهوم دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به آنها با شیوه صحیح و جذاب انتقال دهیم که ما باید در این زمینه مطالعاتی را داشته باشیم. ما در بحث شبکه استانی دست به اقدامات قابل توجهی زده ایم که در رده سنی کودک وخردسال با توجه به اهمیت این رده سنی برنامه هایی را در صدا و سیمای مرکز قزوین با رویکر جدید تولید کرده ایم که توجه ویژه ای به این قشر می کنیم.
وی افزود: در بحث نوجوان و جوان که این رده سنی نیز دارای اهمیت ویژه ای است بخاطر حساسیتی که در این سن و بحث کنکور و دانشگاه مطرح وجود دارد باید برنامه هایی خاص و متفاوت بخصوص برای قشر دانش آموز در نظر گرفته شود که ما این را نیز لحاظ کرده ایم. خانواده محوری، کانون توجه ما است که با توجه با شاغل بودن زن و مرد باید توجه ویژه ای شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در پایان گفت: رسانه استانی ظرفیت های زیادی دارد که اگر درست مدیریت شود می تواند ظرفیت های لایه های زیرین استان در جنبه های فرهنگی، اجتماعی و شاد کردن مردم استفاده کرد.

 1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار