جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) با حضور جمعی از سربازان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در سالن 22 بهمن این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۴۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

سربازان نمونه سپاه امام صادق (ع) تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) در این مراسم، جوانان را عنصری مهم و تأثیرگذار در جامعه برشمرد و گفت: اگر در یک جامعه، انقلابی بخواهد تحقق پیدا کند لازم است جوانان آن جامعه دور این انقلاب اجتماع کنند و در مقابل نیز اگر کسی بتواند جوانان یک مملکت را دور خود جمع کرده و بر روی آن­ ها اثر بگذارد می ­تواند در دستیابی به اهداف خود موفّق باشد.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار کرد: در جوان غریزه­ ها و فطرت ­های گوناگونی وجود دارد امّا وقتی به میدان می ­آید در مقابل اعتقادات پاک، زود تسلیم می­ شود و همیشه به ندای درونش جواب می ­دهد به همین خاطر با احساسات پاک خود، نسبت به ناموس و وطنش غیرت دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش­ آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: بسیاری از شهدای ما در جبهه ­ها از جوانان بودند و فرماندهان رده ­های مختلف ما را نیز در دوران دفاع مقدس، جوانان بر عهده داشتند.

امام جمعه موقّت بوشهر تصریح کرد: اگر یک جوان با تعادل زندگی کند انسانی خوشبخت است و می­ تواند جامعه ­ای را متحول کند که تاریخ گواه این مسئله است که هر جا جوانان با روحیّه کامل به میدان آمدند آن جا انقلاب و تحولی به وجود آمد.

حجت الاسلام دشتی جوانان و بخصوص سربازان را به داشتن برنامه­ ریزی در زندگی توصیه و اذعان کرد: برنامه ­ریزی یعنی این که زمان را طوری برنامه­ ریزی کنیم که بتوان به تمام نیازهای وجودی خود پاسخ داد چرا که جوانی که در زندگی فقط در یک عرصه فعالیّت می­ کند و به سایر نیازهای وجودی خود اهمیّت نمی­ دهد در زندگی موفق نمی­ شود و شکست می­ خورد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) نیز در این مراسم ضمن تبریک سال روز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت علی اکبر (ع) بر طبق روایات، شبیه­ ترین فرد به پیامبر (ص) بود و خُلق و خوی ایشان نیز شبیه پیامبر (ص) بود به همین خاطر نام زیبای ایشان را بر جشنواره تجلیل از سربازان قرار داده­ اند چرا که انتظار می ­رود سربازان ما نیز اخلاقی مانند اخلاق حضرت علی اکبر (ع) داشته باشند.

سربازان نمونه سپاه امام صادق (ع) تجلیل شدند

سرهنگ سهراب انبارکی اظهار کرد: حضرت علی اکبر (ع)، پیامبر (ص) را به عنوان الگوی حسنه در وجود خود نهادینه کرده بود که لازم است جوانان ما و به خصوص سربازان نیز ویژگی ­های بارز اخلاقی را در خود نهادینه کرده و تلاش کنند از نظر اخلاق، رفتار و کردار مانند حضرت علی اکبر (ع) باشند.

وی تصریح کرد: وقتی در عاشورا تعمق می ­کنیم به خوبی درمی ­یابیم درسی که حضرت علی اکبر (ع) به ما دارد درس ولایت مداری بود چرا که ایشان در روز عاشورا، امام حسین (ع) را نه به عنوان پدر بلکه به عنوان امام و مولای خود می ­شناختند و به همین ترتیب امروز سرباز طراز انقلاب اسلامی، سربازی ولایت­مدار است که در خط و راه مستقیم ولایت حرکت می­ کند.

در پایان این مراسم که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام صادق (ع) برگزار شد از سربازان نمونه سپاه امام صادق (ع) تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها