مدیر حوزه های علمیه استان:

صبر حضرت زینب(س) ملائکه را هم به حیرت واداشت

مدیر حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری گفت: صبر و بردباری حضرت زینب سلام الله علیها باید سرمشق و الگوی ما در زندگی باشد.
کد خبر: ۹۰۹۹۴۱۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد احمدی، در جمع کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و گرامیداشت روز پرستار، گفت: حضرت زینب سلام الله علیها بعد از ماجرای شهدای کربلا، نقش ارزشمندی ایفا کرده و زنده نگهداشتن قیام عاشورا مرهون خطبه های کوبنده و بیانات روشنگرانه ایشان و حضرت امام سجاد علیه السلام است.

مدیر حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری افزود: تاریخ نشان داده است که برکات شهادت حتی از خود افراد نیز بالاتر بوده و آنچه مهم است، ادامه راه شهیدان و تبعیت ما از آرمان های شهداست.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، ادامه داد: بصیرت فوق العاده و توان عظیمی نیاز بود تا در مقطعی که حضرت امام سجاد علیه السلام نمی توانست در مسیر بین کربلا تا شام، ظهور و بروز داشته باشد، ایفای نقش کند، که حضرت زینب سلام الله علیها به شایستگی نقش منحصر بفردی را ایفا کرد.

امام جمعه فرخشهر، گفت: روایت است، شبیه ترین فرد به حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ، حضرت زینب سلام الله علیها است و ایشان علی رغم اینکه معصوم نیستند، علم بالایی داشته و و عالمه بدون معلم هستند.

وی، افزود: حضرت زینب سلام الله علیها به خاطر درک ولایت و ولایتمداری و بصیرت، شریکه الحسین است. خطبه های کوبنده ایشان جشن پیروزی یزید را به هم ریخت و صبر و بردباری ایشان در وقایع کربلا و بعد از آن، حتی ملائکه الهی را نیز به حیرت واداشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، تصریح کرد: صبر و تحمل و بردباری یکی از ویژگی های خاص حضرت زینب سلام الله علیها است، که باید سرمشق و الگوی ما در زندگی باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار