خبرهای داغ:
شیعه و حوزه های شیعی، بیشترین اهمیت را به قرآن می دهند و فقهای شیعه در طول تاریخ برای قرآن ارزش قائل بودند و اهمیت دادند و اگر در فضای مجازی تهمت می زنند که حوزه برای قرآن اهمیت قائل نیست، این تهمت ارزشی ندارد
کد خبر: ۹۰۹۹۳۳۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله  محمد جواد فاضل لنکرانی امروز در مراسم رونمایی از قرآن خطی از آثار سیدعلی موسویان که در بیت مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی درقم برگزارشد گفت: کتابت قرآن بهترین سرمایه برای شیعه و بهترین دلیل بر حقانیت شیعه به اسلام است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: کتابت قرآن دلیل این است که شیعه خود را ملزم به عمل به قرآن دانسته و سند  برای نزدیکی شیعه برای اسلام در عمل به دین و ارزش های الهی است.

وی افزود: همانطور که قرآن بر قلب پیامبر(ص) نازل شده همین طور شیعه به قرآن، تفسیر و کتابت آیات الهی معتقد است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به فعالیت های محققان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درمورد قرآن اظهار داشت: محققین در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تحقیقی تحت عنوان اهل بیت(ع) تا چند اندازه درگفتار، رفتار، سیاست، ... به قرآن استدلال کردند و پیشوایان سایر مذاهب چه قدر استدلال نم.ده اند، انجام داده اند،در این تحقیق به اینجا رسیدیم که  اصلا این دو استدلال قابل مقایسه نیست.

به گزارش حوزه نیوز، این استاد حوزه علمیه با اشاره به بعضی تهمت ها به مذهب شیعه و حوزه های علمیه در بی تفاوتی نسبت به قرآن گفت: شیعه و حوزه های شیعی، بیشترین اهمیت را به قرآن می دهند و فقهای شیعه در طول تاریخ برای قرآن ارزش قائل بودند و اهمیت دادند و اگر در فضای مجازی تهمت می زنند که حوزه برای قرآن اهمیت قائل نیست، این تهمت ارزشی ندارد و این تهمت های آنان، همانند تهمت تحریف به قرآن است، به همین دلیل ارزشی ندارد.

ارسال نظرات