تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید به جوانان اعتماد کنیم و به آن‌ها میدان دهیم، گفت: موزه زنده زیارت برای بصیرت‌افزایی و شناخت زائران و مجاوران با تمدن رضوی و معرفت آن‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۸۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در مراسم افتتاح بخش انقلاب اسلامی موزه زنده زیارت با اشاره به اینکه امروز وظیفه داریم از ظرفیت‌های موجود در کشور به نحو خوب و برتر استفاده کنیم؛ افزود: اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده در راستای افزایش بهره‌وری امکانات آستان قدس رضوی بوده است و امروز جوانان برومند، خلاق، مبتکر و درد آشنایی داریم که آماده کار، تلاش، فعالیت و نوآوری در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند.
وی ادامه داد: اگر به جوانان میدان دهیم و زمینه کار و تلاش آنها را فراهم کنیم منشاء بسیاری از کارها خواهند بود و گره‌های بسیاری به دست آنها گشوده می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به محل احداث موزه زنده زیارت ادامه داد: این مکان متعلق به آستان قدس رضوی است و در سال‌های گذشته کارخانه‌ای بود که به نیشابور منتقل شد و در ۱۰ سال گذشته به عنوان انبار مورد استفاده قرار می‌گرفت که با تلاش جوانان فرهیخته و مبتکر تبدیل با موزه زنده زیارت شد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: لازم است حتماً زائر امام رضا(ع) با تمدن رضوی آشنا شود و تاریخ زندگی ائمه اطهار و انبیای الهی که مدنیت بشر نیز آمیخته با آن‌ها است را بشناسند.
وی ادامه داد: جوان امروز باید بداند انقلاب اسلامی دارای چه ماهیتی بوده و چه پیامی داشته زیرا تجربه روزهای جنگ و روزهای سخت انقلاب اسلامی و فتنه‌هایی که برای این انقلاب تهدید بود و با تدبیر امام و رهبری و حضور مردم تبدیل به فرصت شد را ندیده است و باید در کنار زیارت خود با انقلاب اسلامی و برکات هشت سال دفاع مقدس آشنا شود.
عضومجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه، عده‌ای به دنبال تطهیر رژیم ستم‌شاهی هستند، افزود: بسیاری از فیلم، عکس و نوشته‌ها که امروز منتشر می‌شود حاکی از این است که می‌خواهند جنایات بسیاری که رژیم پهلوی و قاجار علیه مردم این کشور انجام داده‌اند را نادیده بگیرند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه، باید به‌ هر نحوی‌که می‌شود نشان داد رژیم پهلوی چه بر سر ملت ایران آورده است افزود: باید تاریکی و ظلمت حکومت جور قاجار و پهلوی را به مردم نشان داد.
وی بیان کرد: جریان گوهرشاد باید زنده بماند تا جوانان ما بدانند چگونه این واقعه تاریخی اتفاق افتاد و روزهای انقلاب اسلامی در اینجا به تصویر کشیده شود.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنچه در موزه زنده زیارت انجام‌شده است برای نشان دادن ابعاد گسترده ماهیت انقلاب اسلامی و بخشی از ظلم حکومت ستم‌شاهی است و دورانی که به برکت‌ انقلاب، ساختن شهر و روستا آغاز شد‌. در این موزه می‌بینیم فردی که پدرش در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شهید شده، امروز مدافع حرم است و جنگ را اداره می‌کند و بعد از جنگ هم مقابل فتنه‌ها می‌ایستد.
حجت الاسلام رئیسی، آشنا شدن زائرین به ویژه نسل جوان و نوجوان با پدیده انقلاب اسلامی و برکات انقلاب را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: ان‌شاء‌الله این دالان معرفتی ادامه خواهد یافت و به شناخت تمدن رضوی(ع) و مدنیتی که با هجرت امام رضا(ع) در این منطقه شکل گرفت، خواهد انجامید.
وی با تاکید بر اینکه، امروز جوانان را گره‌گشای مشکلات می‌دانیم؛ افزود: همه مردمی که از سراسر جهان به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می‌شوند در پرتو زیارت از مراکز فرهنگی امام رضا(ع) بهره‌مند خواهند شد.
عضومجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: این آغاز کار است و خواهید دید که در این مکان مرکز فرهنگی گسترده‌ای به نام امام رضا(ع) ایجاد خواهد شد.
گفتنی است موزه زنده زیارت به همت آستان قدس رضوی، در محل سابق کارخانه نخریسی مشهد و در مساحتی به متراژ شش هکتار ساخته شده و امروز بخش ویژه انقلاب اسلامی آن به مساحت یک هکتار به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات