فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه به بخش اعظمی از اهداف پیشبینی شده در هشتمین رزمایش فدائیان حریم ولایت رسیدیم، گفت: در سال های آینده شاهد شلیک مهمات هوشمند و دوربرد از پهپادها خواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۷۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه رزمایش فدائیان حریم ولایت این نیرو و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به بخش اعظمی از اهداف پیش بینی شده در این رزمایش دست پیدا کردیم که البته نقص هایی هم وجود داشت که باید در بررسی های رزمایش روی آن‌ها کار کنیم تا در سال های بعد و مواقع اصلی این نقایص را بر طرف کنیم.

وی افزود: پیام ما به ملت ایران این است که ما آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هستیم و پیام ما برای ملت های منطقه و کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی است چراکه هرچه آماده تر باشیم امنیت منطقه بهتر تامین شده و نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با مثبت ارزیابی کردن نبردهای هوایی صورت گرفته در رزمایش، ادامه داد: یکی از برنامه های ما بکارگیری خلبانان جوان است که در جریان این رزمایش، خلبانان جوان که برای اولین بار در رزمایش شرکت می کردند توانستند عملیات رزم هوایی را با موفقیت صد در صد اجرا کنند.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه پرتاب بمب ۲۰۰۰ پوندی از هواپیمای سی ۱۳۰ که برای تهدیدات خاصی پیش بین شده با موفقیت انجام شد، تصریح کرد: پرتاب بمب و موشک از پهپادهای نهاجا از جمله دستاوردها و ویژگی های این رزمایش بود و در سال های آینده نیز شاهد شلیک مهمات هوشمند و دوربرد از پهپادها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی و تحریم علیه کشور خصوصا نیروی هوایی می گذرد، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد ما  ۴۰ سال تعمیر و‌نگهداری هواپیماهایی است که امروز نه تنها پس از ۴۰ سال این هواپیماها را عملیاتی نگهداشته ایم، بلکه آنها را بهینه کرده و ارتقا داده ایم و سامانه های ساخت داخل را روی این هواپیماها نصب کرده ایم.
ارسال نظرات