در آستانه جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشن قرانی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دبستان پسرانه فرهنگیان کوهبنان با حضور معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان ، مدیر وجمعی از دست اندرکاران آموزشگاه و والدین دانش آموزان در سالن اجتماعات شهید مطهری شهرستان برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۹۹۲۶۰
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ در این مراسم علی عسکری معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان گفت قران کتابی از هر جهت کامل و ممتاز است که علاوه بر ادبیات قوی از جهت معنا و محتوا کتابی است که برنامه ریزی دقیق و کاملی برای سعادت بشر در دو سرا دارد .

وی ابراز داشت قران کتاب هدایت و رستگاری است که به تدریج و به مناسبت ها بر پیامبر اعظم نازل می شد تا قلب های ما را به نورش روشن بگرداند و زمینه رستگاری ما را رقم بزند .

عسکری خاطر نشان کرد در قران کریم به همه موارد و نیازهای انسان توجه شده و در کنار آن داستان های قرانی که پر محتوا ،آموزنده و عبرت انگیز هستند به صورتی جذاب و شیوا بیان شده اند .

وی خطاب به دانش آموزان بیان داشت تلاش کنید تا قران با گوشت و خون شما عجین شود حداقل روزی ۵۰آیه از قران کریم را تلاوت کنید و به نوار صوت قاریان مشهور گوش کنید تا هر روز بر عشق و علاقه شما به قران افزوده شود .

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کوهبنان یادآور شد مرحله اول مسابقات قران و معارف اسلامی همچنین مسابقات فرهنگی و هنری در هفته قران در مدارس برگزار شده تا زمینه برای شناسایی استعدادها فراهم گردد .

وی تصریح نمود علاوه بر این در اکثر مدارس شهرستان صبحگاه قرانی با استفاده از وجود دانش آموزان خوش صوت برگزار می گردد که این مهم هم در راستای گسترش فرهنگ قرانی اثر گذار است .

عسکری تاکید کرد تلاش شده تا به مناسبت های مختلف قمری و شمسی جلسات عصر یا شبی در محضر قران کریم با استفاده از وجود قاریان و حافظان قران کریم شهرستان برگزار شود که ان شاءالله در دهه مبارک فجر هم شاهد برگزاری این جلسات در مدارس خواهیم بود .

 

 

وی افزود به منظور ترغیب دانش آموزان خوش صوت و قاری طبق برنامه ارسالی دفتر امام جمعه از وجود دانش آموزان خوش صوت در راستای قرائت قران و اذان در مراسم سیاسی و عبادی نماز جمعه استفاده می شود .

این مراسم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ،تجلیل از دانش آموزان برتر قرانی و…همراه بود .

 

 

ارسال نظرات