نمازجمعه شهرستان عسلویه به امامت حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد اقامه شد.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۴۴
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، وی درخطبه اول نماز پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی درسخنانی ویژگی‌های شیعیان از نگاه امام رضا (ع) بیان داشت وافزود: شیعیان ما نماز به پای می‌دارند حج خانه‌ی خدا به جای می‌آورند درماه رمضان روزه می‌گیرند اهل بیت پیامبر را دوست دارند و از دشمنان اهل بیت بیزاری می‌جویند واهل ایمان وتقوا وزهد پرهیزگاری هستند، هرکس به آن‌ها طعنه زند وسرزنش کند خدا را سرزنش کرده، چون این‌ها اولیاءخدا هستند و می‌توانند جمعیتی را شفاعت کنند و خدا هم شفاعت آنان را می‌پذیرد شیعیان باید قدر این جایگاه رفیع خود را حفظ کنند.

هاشمی نژاد سالروز میلاد حضرت زینب و روز پرستار را گرامی داشت وافزود: حضرت زینب اسوه اخلاق تقوا عفاف وایثار بود ایشان ملقب به عالمه آل علی (ع) بود درسختی‌ها ومصائب از نماز شب و عبادت دست نکشید و امام حسین (ع) در روز عاشورا در وداع با حضرت زینب از ایشان خواست درنماز شبش برایش دعا کند این نشان عظمت مقام حضرت زینب است.

امام جمعه عسلویه درخطبه دوم با بیان فرازی از بیانات رهبر انقلاب دردیدار با مردم قم گفت: رهبر انقلاب دراین دیدار مسئولان را خطاب قرار دادند که قدر مسئولیت خودرا بدانید درنظام جمهوری اسلامی مسئولیت فرصتی برای عبادت واطاعت است چیزی که متاسفانه برخی مسئولین قدر نمی‌دانند خدمت نعمت پروردگار است باید قدر بدانیم.

هاشمی نژاد افزود: رهبر انقلاب از مسئولین خواستند از گرایش به اشرافی گری وافراط پرهیز کنند و قدردان ظرفیت‌های درونی کشور باشند و به معیشت مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند که حل مشکل طبقات ضعیف اساسی‌ترین کار دولت است و باید مشکلات اقتصادی اقشار ضعیف حل کنند.

امام جمعه عسلویه افزود: رهبر انقلاب تاکید مسئولان باید درمقابل یاوه گویی آمریکا شجاعت وعقلانیت داشته باشند این‌ها تهدید و قول وامضاء شان اعتباری ندارد و نباید به آن اعتنا کرد چهل سال هر غلطی خواستند کردند، اما در برابر این ملت بزرگ کاری از پیش نبردند.

هاشمی نژاد به سالگرد دستگیری تفنگداران آمریکا درخلیج فارس توسط سپاه اشاره کرد وافزود: دیدیم تفنگداران آن‌ها درمقابل پاسداران سبز پوش ما مثل موش مرده شدند، کشتی‌های و ناو‌های غول پیکرشان می‌آیند از دو تا قایق کوچک ما می‌ترسند و مجبورند به زبان فارسی حرف بزنند و مترجم فارسی داشته باشند این ملت مقتدر شهادت دارد که پیروز است.

امام جمعه عسلویه به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از ایران اشاره کرد و افزود: شاه خائن و خبیث نوکر استکبار بود حتی آن‌هایی که به ظاهر دوستش بودند هم به کشورشان راهش ندادند این باید درس عبرت باشد اگر خیانت کنید چیزی دیگری است اگر خدمت کنید چیز دیگر امام راحل را می‌بینیم که مردم دنیا از او به نیکی یاد می‌کنند خلف صالح ایشان رهبر انقلاب نیز چنین است.

هاشمی نژاد سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش را گرامی داشت و به روح این شهید درود فرستاد.

وی به مطالبه مردم شهرستان درگماردن نیرو‌های بومی درمدیریت ادارات اشاره کرد و افزود: دراین زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده انشاءلله که استمرار داشته باشد از همه کسانی که به این مطالبه مردم توجه دارند تشکر می‌کنم.

هاشمی نژاد به برگزاری دعای ندبه و پخش سراسری از شبکه یک صدا وسیما در هفته آینده درشهرستان عسلویه اشاره کرد واز مردم دعوت دراین مراسم به صورت باشکوه شرکت کنند همه همکاری کنند همه کمک کنند برنامه آبرومندی برگزارشود و شهرستان بیشتر معرفی شود تجمع بیشتر مردم باعث آبرومندی این مراسم است.
ارسال نظرات