استاندار؛

مهارت آموزی بین سوادآموزان ارتقا یابد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان گفت: علاوه بر آموزش سواد پایه، لازم است که مهارت آموزی نیز بین سوادآموزان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان به طور روزافزون ارتقا یابد.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۷۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: مهارت آموزی می‌تواند در زمینه‌های کارآفرینی، اشتغال، تولید و دیگر امور باشد.
احمدی اظهار داشت: ارتقای مهارت آموزی بین سوادآموزان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال مستلزم مشارکت مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان است.
استاندار بیان کرد: اعطای مشوق‌های لازم به سوادآموزان این استان در راستای گرایش هر چه بیشتر آنان به سوی مهارت آموزی باید از سوی متولیان امر مدنظر باشد.
احمدی عنوان کرد: همت بیشتری برای زدودن معضل بی سوادی در استان انجام شود هر چند که نمی‌توان تلاش ها، اقدام‌ها و فعالیت‌های چشمگیر سال‌های گذشته در این استان را نادیده گرفت.
استاندار با اشاره به اینکه، نرخ باسوادی یکی از شهرستان‌های استان از میانگین استانی نیز پایین‌تر است و این موضوع باید ساماندهی شود، گفت: انتخاب یک شهرستان به عنوان پایلوت سوادآموزی به معنای این نیست که در یک ساعت تمامی مهارت‌ها را به یک بی سواد آموزش داد.
وی با تاکید بر اینکه، آموزش باید به صورت اصولی و گام به گام باشد، افزود: باید ابتدا شرایط زندگی افراد بی سواد و وضعیت محیطی آن‌ها را در نظر گرفت و پس از آن با برنامه ریزی دقیق در یک بازه زمانی مشخص به آموزش آن‌ها پرداخت.
احمدی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای کیفی سازی آموزش و ماندگاری افراد بی سواد در آموزش امکانات پایه را برای آن‌ها مهیا کنند.
استاندار با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات تشویقی زمینه‌ای برای ترغیب افراد بی سواد به سوادآموزی ایجاد کرد، گفت: با ایجاد یک مکان آموزشی جذاب و فراهم کردن امکانات کمک آموزشی باید زمینه حضور افراد بی سواد برای یادگیری و آموزش را به وجود آورد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: ۱۵ دستگاه اجرایی این استان برای آموزش ۴۰ نوع مهارت به سوادآموزان در ۱۱ مرکز یادگیری محلی استان مشارکت دارند.
هادی زارع پور افزود: در راستای کمک به تحقق هر چه بهتر شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی کارگاه‌های تولیدی زودبازده ویژه سوادآموزان استان با همکاری این ۱۵ دستگاه اجرایی در مراکز یادگیری محلی استان راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: این کارگاه‌های تولیدی زودبازده در زمینه‌های صنایع دستی، غذا‌های محلی و لباس‌های بومی فعالیت می‌کنند.
زارع پور بیان کرد: تا پایان امسال پنج مرکز یادگیری محلی جدید دیگر راه اندازی می‌شود.
سیدحمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی استان هم با بیان اینکه، نام نویسی از سوادآموزان این استان آغاز وتا ۳۰ دی ۱۳۹۷ در واحد‌های سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش ادامه دارد، گفت: نظارت بر فعالیت‌های سوادآموزی در نقاط مختلف استان به طور هفتگی است.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲،۷ درصد بوده و میانگین کشوری آن نیز ۹۴.۷ درصد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار